וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תמה: ועדת הכספים האריכה הטבות מס בתמ"א 38 עד 2026

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 9:46

זאת, כעבור למעלה משנה מאז פקע תוקף ההטבות בעסקאות אלו וסימני שאלה רבים העולים, במיוחד בימים אלו, לגבי הדרך בה מתקיימת בפועל תמ"א 38, שבעיני רבים התרחקה ממטרתה המקורית

שיכון במושבה בנימינה. שלומי גבאי
תמ"א 38: הטבות המס הן אלו שיוצרות לרוב את הכדאיות הכלכלית לקידום הפרויקטים/שלומי גבאי

ועדת הכספים אישרה אתמול (ד') את הארכתם של הטבות המס בתמ"א 38 עד מאי 2026, ובכך סללה את הדרך לאישורן על ידי הכנסת בקריאה שנייה ושלישית - זאת, לאחר שהממשלה הודיעה בחודש שעבר על כוונתה לקדם את מתן ההטבות בהליך מואץ.

ההטבות שהתוקף שלהן הוארך הן: הפחתה של מס שבח על התמורה שדיירי בניין שעובר תמ"א 38 מקבלים מהיזם; פטור ממע"מ על שירותי בנייה ודחייה של תשלומי מס שבח ומס רכישה.

זאת, נזכיר, לאחר שבסוף דצמבר 2021 פקע תוקפן של הטבות המס בעסקאות תמ"א 38 ונוצר חוסר ודאות אצל יזמים רבים, אשר המשיכו לנהל פרויקטים של תמ"א 38 במהלך התקופה הזו, ללא הביטחון כי הם אכן כדאיים מבחינה כלכלית.

כמו כן, החלטה זו גם מסמנת לשוק כי תמ"א 38 עדיין כאן ולא תיעלם בקרוב, לאחר סימני שאלה רבים שעלו לגבי היישום בפועל של התכנית, שלטענת רבים התרחקה ממטרתה המקורית, והיא חיזוק מבנים קיימים מפני רעידות אדמה.

השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
עבר לקריאה שניה ושלישית: הארכת הטבות המס על תמ"א 38 עד 2026/ראובן קסטרו

מאז פג תוקפן של ההטבות בדצמבר 2021, כאמור, נעשו מספר ניסיונות להאריך בחקיקה את ההטבות אולם בשל החלפת הכנסת, תוקף ההטבות לא הוארך ויצר תחושות של אי ודאות סביב הנושא, מה שפגע ביזמים, אשר המשיכו לחתום על עסקאות חדשות בידיעה שבמידה והטבות המס לא תוארכנה, המס המלא ישולם על ידם. מדובר לעיתים בסכומים גבוהים שהופכים את הפרויקטים ללא כדאיים.

כמו כן, רשות המיסים פרסמה החלטה באוגוסט 2022 שאפשרה לדיירים ויזמים לחתום על הסכמים לביצוע עסקות מכוח תמ"א 38, ולהסתפק בשלב ראשוני בהגשת הודעה על ביצוע העסקה, מבלי להגיש הצהרה המחייבת בתשלום מס שבח ומס רכישה.

כיוון שההחלטה הייתה תקפה עד אוקטובר 2023, היה מדובר בפתרון ביניים בלבד, שרק הגביר את חוסר הודאות אצל היזמים, שכיום, לאחר שהממשלה קיימה את הצהרתה מחודש שעבר, יכולים להיות הרבה יותר רגועים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully