וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודיעה והרגיעה: הממשלה תפעל להארכת הטבות המס על תמ"א 38

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 20:04

אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות: הממשלה החדשה הודיעה לכנסת כי תפעל להארכת תוקף הקלות המס לפרויקטים של תמ"א 38 - זאת, לאחר מעל לשנה מאז פקע תוקפן בעסקאות אלו

בנייה של בניין ברחוב כצנלסון, ראשון לציון. ShutterStock
תמ"א 38: הטבות המס הן אלו שיוצרות לרוב את הכדאיות הכלכלית לקידום הפרויקטים/ShutterStock

הממשלה החדשה הודיעה כי תפעל בהליך מואץ להחלת רציפות על הצעת החוק להארכת הטבות המס על תמ"א 38 - עד שנת 2026. זאת, על מנת לייצר ודאות אצל יזמים המנהלים פרויקטים של תמ"א 38 ללא הידיעה כי הם אכן כדאיים מבחינה כלכלית.

נזכיר כי בסוף דצמבר 2021 פקע תוקפן של הטבות המס בעסקאות תמ"א 38. מאז, נעשו מספר ניסיונות להאריך בחקיקה את ההטבות אולם בשל החלפת הכנסת, תוקף ההטבות לא הוארך ויצר תחושות של אי ודאות סביב הנושא, מה שפגע ביזמים, אשר המשיכו לחתום על עסקאות חדשות בידיעה שבמידה והטבות המס לא תוארכנה, המס המלא ישולם על ידם. מדובר לעיתים בסכומים גבוהים שהופכים את הפרויקטים ללא כדאיים.

כמו כן, רשות המיסים פרסמה החלטה באוגוסט 2022 שאפשרה לדיירים ויזמים לחתום על הסכמים לביצוע עסקות מכוח תמ"א 38, ולהסתפק בשלב ראשוני בהגשת הודעה על ביצוע העסקה, מבלי להגיש הצהרה המחייבת בתשלום מס שבח ומס רכישה. כיוון שההחלטה תקפה עד אוקטובר 2023, היה מדובר בפתרון ביניים בלבד, שרק הגביר את חוסר הודאות.

השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
החלטת הממשלה: רציפות על הצעת החוק להארכת הטבות המס על תמ"א 38/ראובן קסטרו

כאמור, תמ"א 38, תוכנית המתאר הארצית לחיזוק בניינים קיימים, מבוססת על מתן הטבות מס לדיירים וליזמים, כשהטבות אלו הן שיוצרות לרוב את הכדאיות הכלכלית לקידום הפרויקטים.

עו"ד שמואל שוב, שותף מנהל במשרד שוב ושות', מציין כי "במסגרת עסקאות תמ"א 38, הדיירים בבניין מוכרים למעשה ליזם את זכויות הבנייה הנוספות בבניין, בתמורה לחיזוק הבניין או הריסתו ובנייתו מחדש. על מנת להאיץ את העסקאות, חוק מיסוי המקרקעין קבע כי בעלי הדירות זכאים להקלה משמעותית בתשלום מס שבח, על התמורה שמעניק להם היזם עבור זכויות הבנייה הנוספות. אני מקווה שאכן לאור החלטת הממשלה החקיקה תואץ ותחזיר לשוק את הוודאות שתאפשר להמשיך ולחתום על עסקאות לחיזוק בניינים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully