וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם בא: כך תוכלו להימנע מנזקי הרטיבות

ערן סיב

6.1.2019 / 15:01

בידקו את החלונות והמרזבים, עקבו אחר העצים הסמוכים - לקראת הימים הגשומים מספר פעולות פשוטות יכולות לסייע לכם לחסוך אלפי שקלים. מדריך

צילום: אבי כהן ורשתות חברתיות, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: מזג אוויר סוער ברחבי הארץ)

החורף הסוער הביא למבול של פניות להתאחדות קבלני השיפוצים, כאשר התלונה העיקרית היא בגין רטיבות. "אנחנו 'מוצפים' בטלפונים על גגות נוזלים, הצפות במרתפים ובווילות ורטיבות בקירות מערביים. כמויות הגשם שירדו בזמן קצר מהווים אתגר אמיתי לתשתית הביתית", אומרים בהתאחדות. איך נמנע את התקלה הבאה ונגן על עצמנו מפני נזקים בשבוע הקרוב שעתיד להיות סוער? הנה הדברים שכל בעל נכס או שוכרים צריכים לעשות עוד היום. "בהשקעה של עשר דקות ניתן למנוע נזקים של אלפי שקלים", אומרים בהתאחדות.

מרזבים

גרים בבית פרטי או בדירה? בשני המקרים סביר להניח שבביתכם מותקנים מרזבים שמנקזים את הגשם מהגג אל הקרקע. אם המרזב סתום על ידי עלים או לכלוך המים יצטברו עד שיתחילו לנזול ויגרמו להצפה. זה הזמן לעלות לגג ולסקור את המרזבים - האם הצטברו בהם לכלוך או עלים? יכול להיות שכדור או חפץ אחר חוסם את אחת היציאות. בדקו אם יש חסימה הנראית לעין ואם כן פנו אותה על מנת לאפשר ניקוז חלק של מי הגשמים.

עוד באותו נושא

מזג אוויר חורפי: גשמים בצפון הארץ ושלג בחרמון | התחזית המלאה

לכתבה המלאה

חלונות

אחת התקלות המוכרות שניתן למנוע בקלות היא דליפה מתוך מסגרת של חלון. ברוב המקרים, בהנחה שאין בעיות איטום חמורות, התקלה נובעת מפתח יציאת מים חסום בשל לכלוך או עלים. יש לבדוק כי פתחי היציאה של המים בחלונות הפנימיים אכן פתוחים ולא יביאו לנזילת מים לתוך הבית. תשומת לב מיוחדת יש לתת לחלונות "מועדים לפורענות" - כאלה שנזלו בעבר או שפונים לכיוון מערב וצפויים למטחים כבדים של גשם.

דודי שמש

חיזוק דודי שמש, אנטנות וקולטים המוצבים על גגות. רוחות חזקות עלולות לגרום לניתוק ונפילה של גופים גדולים המוצבים על הגג. מעבר לנזק הכלכלי מדובר בסכנת נפשות. בדקו מבעוד מועד שכל המתקנים האלה מחוברים בחוזקה ובאופן תקין לגג, ואם אחד המתקנים מתנדנד או יש בורג רופף חזקו אותו.

סככות

יש לחזק סככות ולפנות חפצים שעלולים להתעופף מעל הגגות בעקבות הרוחות. הדבר כולל חפצים המונחים במרפסות או בחדרי כניסה ומבואות פתוחים יחסית. חפצים גדולים המונחים במרפסות עלולים לשבור חלונות ואת דופן המרפסת, ולעשות נזקים חמורים אם חלילה ייפלו למטה.

גג רעפים

בעלי דירות שמותקן בהן גג רעפים צריכים לבצע בדיקת תקינות ולוודא שאין רעפים שבורים או רעפים שזזו ממקומם ועלולים לגרום לנזילה ולנזק. במידה ורעף אחד שבור או סדוק, או שזז ממקומו עקב הרוחות העזות, תתכן נזילה לתוך הדירה. מומלץ תמיד להשאיר כמה רעפים רזרביים בדירה על מנת שניתן יהיה להחליף במקרים כאלה את הרעף השבור.

מערכות חשמל

יש לבדוק שמערכות החשמל אינן חשופות למים - ארונות חשמל, מתגים בחדרי מדרגות וליד חלונות גדולים.

עצים

עצים הקרובים מדי לגג, לקירות או למערכת החשמל, עלולים לגרום נזקים חמורים במקרה של נפילת ענף מרוחות חזקות או גשם עז. יש להכיר את העצים באזור הבית ולעקוב אחרי התפתחותם - ענפים שעלולים לפגוע בתשתיות הקרובות או ענפים רעועים שעלולים ליפול במקרי סערה יש לגזום באופן מיידי על ידי בעל מקצוע. עצים הנמצאים במרחב העירוני הם אמנם בטיפול הרשות המקומית, אך יש לעקוב אחריהם ולדווח על כל מפגע.

הכותב הוא יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully