וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7,500 דירות: תוכנית לרובע חדש בכפר יונה

10.10.2018 / 11:49

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד את התוכנית, שבמסגרתה יוקצו 500 דירות עבור דיור מוגן ו-1,500 יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף ייבנו ברובע מבני ציבור ויוקם פארק

תוכנית מערב כפר יונה הדמיה. משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.,
תוכנית הרובע בכפר יונה/משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון החליטה היום (רביעי) להפקיד תוכנית להקמת רובע מגורים חדש במערב כפר יונה. הרובע יכלול 7,500 יחידות דיור, כשמתוכן 500 דירות יוקצו עבור דיור ומוגן ו-1,500 יוקצו עבור דירות קטנות.

התוכנית תיבנה על שטח של כ-1,500 דונם והיא ממוקמת ממערב ליישוב הבנוי הקיים, מצפון לפרדסיה וממזרח לאזור תעסוקה העתידי שמתוכנן לעיר, שגובל בכביש 4. מדובר בתוכנית התואמת את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר, שהוחלט על הפקדתה באפריל השנה.

במרכז רובע המגורים החדש יוקם פארק רובעי אורכי מצפון לדרום על שטח של כ-165 דונם. הפארק יקשר את כל חלקי הרובע ויחבר את האזור הבנוי של העיר ממזרח עם פארק עירוני גדול שמתוכנן ממערב, זאת באמצעות רשת מעברים להולכי רגל ושבילי אופניים. ממערב לרובע המגורים, מתוכנן פארק עירוני נרחב על שטח של כ-390 דונם. בתחום הפארק יוקמו מתקני ספורט, מתקנים לפיקניק וכן שני מוקדים להסעדה ובילוי.

תוכנית מערב כפר יונה הדמיה. משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.,
תוכנית הרובע בכפר יונה/משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

בצמוד לפארק מתוכננת בנייה של מבני מגורים של עד 6-9 קומות, במרכז המתחם מתוכנן בינוי בגובה של 10-15 קומות ובשולי הרובע בנייה גבוהה יותר של 15-19 קומות. לאורך ציר העצמאות תותר בנייה עד 20 קומות וחזית מסחרית. במזרח התוכנית, בצמוד לבניינים הקיימים, מוצעת "שדרת החינוך" הכוללת מבני ציבור בהם גני ילדים, בתי ספר ומוסדות ציבור לצרכי תרבות, דת ורווחה.

בהיבט התחבורתי, מערך הדרכים במתחם ממשיך את הדרכים הקיימות בכפר יונה. בנוסף, התוכנית כוללת מערכת שבילי הולכי רגל ורוכבי אופנים הקושרת בין חלקי הישוב אל המרחב הפתוח מצפון, מדרום וממערב וכן לאזור התעסוקה, לבית העלמין ולפרדסיה. עוד מוצע במסגרת התוכנית תוואי לתחבורה ציבורית ומסוף תחבורה.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "התוכנית מניחה תשתית תכנוני ארוך טווח להתפתחות העיר, על ידי מתן היצע יחידות דיור איכותי ומגוון לצד מבני ציבור ופארקים. זאת כדי להבטיח איכות חיים מיטבית לכלל תושבי כפר יונה". התוכנית היא ביוזמת עיריית כפר יונה ונערכה על ידי משרד צמיר אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

  • עוד באותו נושא:
  • כפר יונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully