וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס, אקרו ויובלים ירכשו קרקע בת"א לפי 353 מיליון שקל

שלומית צור

8.10.2018 / 18:00

מכירת הקרקע, במתחם חסן ערפה, צפויה לקבל מחר את אישור בית המשפט, במסגרת הליך של פירוק שיתוף. על הקרקע מתוכננים להיבנות שני מגדלי משרדים ומגדל מגורים

מתחם חסן עראפה. צילום:איל יצהר, גלובס
מתחם חסן ערפה/גלובס, צילום:איל יצהר

בית משפט השלום בהרצליה צפוי לאשר מחר (ג') את זכייתה של קבוצה הכוללת את אקרו נדל"ן (30%) יובלים (30%) חברת הביטוח הפניקס (30%) והיהלומנים אברהם נמדר ומשה ישעיהו (10%) בחטיבת קרקע גדולה במתחם חסן ערפה בתל-אביב לפי שווי של 353 מיליון שקל. זאת במסגרת הליך פירוק שיתוף המתנהל בשנים האחרונות בין בעלי הקרקע.

מדובר בחטיבת קרקע שכוללת 10.5 דונם בחלק הדרום מערבי של מתחם חסן ערפה. המתחם כלוא בין הרחובות דרך בגין ממערב, יצחק שדה מצפון, המסגר ממזרח ודוד חכמי בדרום. הקרקע המדוברת כוללת שלוש חלקות עם זכויות בנייה להקמת שלושה מגדלים, שניים למשרדים ואחד למגורים בהיקף 57 אלף מ"ר; 80% מהשטח יהיה למשרדים ו-20% למגורים. לאחר אישור הרכישה, בכוונת היזמים להגדיל את זכויות הבנייה במתחם בהתאם להוראות תוכנית המתאר של תל-אביב תא/5000, ל-132 אלף מ"ר, 75% מתוכם לתעסוקה, ו-25% למגורים. יש לציין כי אם תאושר הגדלת זכויות הבנייה ל-132 אלף מ"ר, תידרש הקבוצה הזוכה בתשלום היטל השבחה לעיריית תל-אביב המוערך בכ-100 מיליון שקל.

הקבוצה הזוכה שכוללת את יובלים שימור מבנים שבבעלות איציק ברוך ורן בלינקיס, אקרו נדל"ן שבבעלות צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקבי, לצד חברת הביטוח הפניקס, כוללת גם את חברת שבת משה שבבעלות היהלומנים אברהם נמדר ומשה ישעיהו המחזיקים בחלק מהקרקע. יובלים ואקרו נדל"ן רכשו לאורך השנים גם הם אחוזים בקרקע, והפכו לחלק מהבעלים. מאחר שהקרקע מוחזקת על ידי עשרות רבות של בעלים פרטיים, לא הצליחו כלל הבעלים להגיע להסכמות ביניהם ועל כן מיעוט מבעלי הקרקע, ביניהם יובלים שימור, הגיש תביעה לפירוק שיתוף. במסגרת ההליכים מינה בית משפט השלום בהרצליה את עוה"ד נמרוד ורדי, רונן כהן ודוד בסון לניהול פירוק השיתוף.

במהלך ההליכים, התגבשה קבוצה שכוללת את יובלים שימור מבנים, אקרו נדל"ן, הפניקס ושבת משה, שהגיעה להסכמות עם מרבית הבעלים הפרטיים, לפיהן חלק מהבעלים ימכרו את חלקם לקבוצה הרוכשת, וחלק מהבעלים שאינם מעוניינים למכור את חלקם יוכלו להתקשר עם היזמים בעסקת קומבינציה ולקבל בסוף הפרויקט שטחים בנויים. כבר ביום חמישי האחרון ההצעה הובאה לעיונו של שופט בית משפט השלום בהרצליה יעקב שקד, שקבע כי החלטה סופית על אישור ההצעה תתקבל מחר (ג'), במטרה לאפשר לבעלים פרטיים נוספים להצטרף לעסקת הקומבינציה.

יש לציין כי גם אקרו נדלן וגם יובלים הן קבוצות שפעילות במתחם חסן ערפה, ומקימות בו מגדלים בשימושים שונים, לרבות מלון. בסך הכל מתוכננים במתחם יצחק שדה כולו, הכולל 80 דונם, 14 מגדלים של שימושים מעורבים הכוללים תעסוקה, מסחר מלונאות ומגורים. היתרון במתחם הוא סמיכותו לתחנת יצחק שדה של הקו האדום של הרכבת הקלה שתוקם ממש בסמוך לו, ולצומת בית מעריב.

עו"ד גלית רוזובסקי ושאול ברגרזון, שייצגו את מרבית מבעלי הקרקע הפרטיים המעוניינים בעסקת קומבינציה, מסרו כי "אישור העסקה יהיה יום חג לבעלי הקרקע, שחלקם בעלי מלאכה קשי יום המעוניינים במשך שנים לממש את זכויותיהם, ללא הצלחה. העובדה כי בית המשפט עמד על כך שכל שלוש החלקות יימכרו במקשה אחת תמקסם את התמורה שיקבלו הבעלים, ואף תאפשר להם לקבל שטחים מבונים ביחידות שלמות במסגרת עסקת קומבינציה, מבלי שייאלצו למכור את חלקם".

כיום נבנים במתחם 5 מגדלים. שניים על ידי חברת רובינשטיין, ועוד שניים שיזמה חברת אקרו נדל"ן. מגדל נוסף שנמצא בהקמה שייך לקבוצת רכישה. בשנים האחרונות דווח על מספר עסקאות שכירות גדולות במתחם שיביאו למקום חברות מוכרות. בין היתר בינואר 2017 חתם משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן על עסקה עם חברת רובינשטיין במסגרתה ישכור המשרד כחצי ממגדל משרדים בן 33 קומות. בעסקה אחרת שכרה חברת מלאנוקס 18 קומות במגדל שמקימה רובינשטיין.

  • עוד באותו נושא:
  • חסן עראפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully