וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנון של עשור: כך יראה הגשר שיגרום לכם לפקקים, לפחות בהתחלה

21.8.2018 / 14:00

העבודות על גשר יהודית-ביצרון, שצפוי לחבר בין השכונות ביצרון ויד אליהו לשכונת מונטיפיורי ומרכז העיר ללא הפסקה, היו אמורות להתחיל בקיץ שעבר - וזאת כבר אחרי עיכוב של שנה. סיפורו של גשר הולכי הרגל ורוכבי האופניים, שתכנונו החל אי שם ב-2010

הדמיה: רוקח אשכנזי

(בווידאו: צפו בהדמיית גשר יהודית-ביצרון בתל אביב)

4 שנים מאז אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב-יפו את תוכנית העיצוב, ולא פחות מעשור מאז זכה משרד חן אדריכלים בתחרות לתכנונו, יוצא לדרך גשר "יהודית-ביצרון". זאת לאחר שהעירייה וחברת נתיבי איילון הודיעו היום (שלישי) כי החלו העבודות על הגשר, אשר צפוי לחבר בין שכונת ביצרון במזרח לשכונת מונטיפיורי ומרכז העיר.

על פי ההודעה, התנועה בכביש איילון צפון באזור תל אביב תושבת בסוף השבוע הבא למשך 24 שעות, בשל עבודות להקמת הגשר, אשר יורכב מ-6 קורות פלדה באורך 55 מטרים כל אחת ובמשקל כולל של 1,000 טון; מה שצפוי להוביל לפקקים בכל סוף שבוע ב-6 שבועות הקרובים.

העבודות על הקמת הגשר היו אמורות להתחיל בקיץ 2017, וגם אז מדובר היה בעיכוב של שנה. בינואר אשתקד פרסמה חברת נתיבי איילון מכרז בהיקף של 68 מיליון שקל לאיתור קבלני ביצוע עבור הקמת הגשר; לאחר שעל פי התוכנית המקורית, תחילת הבנייה אמורה הייתה להתחיל ב-2016. בחברה הסבירו אז כי המכרז לא פורסם במועד המקורי בשל עיכוב באישור התקציב.

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון. חן אדריכלים., מערכת וואלה! NEWS
גשר יהודית/מערכת וואלה! NEWS, חן אדריכלים.

הקמת גשר יהודית - חלק מפרויקט קירוי איילון

מדובר בגשר ראשון מתוך מספר גשרים המתוכננים בעתיד לאורך נתיבי איילון, שיחברו בין השכונות המזרחיות לכביש לאלו ממערב לכביש. התוכנית להקמתו היא חלק מתוכנית נרחבת לקירוי נתיבי איילון, שכפי שפורסם לראשונה בוואלה! נדל"ן אושרה להפקדה לפני כחודש. מדובר במיזם מהשאפתניים שקידמה העירייה בשנים האחרונות, ונאמד בהיקף של לא פחות מ-2 מיליארד שקל.

במסגרת התוכנית המפורטת, יקורו נתיבי התנועה המרכזיים ויוקמו פארק ציבורי ומרכזי ספורט ופנאי מעליהם. התוכנית קובעת כי בחלקה הצפוני, הנתיבים יקורו מתחנת רכבת מרכז סבידור ועד לגשר יצחק שדה; ובחלקה הדרומי עד לגשר השלושה המתוכנן גם הוא (המקשר בין רחוב השלושה ממזרח לרחוב הרכב ממערב, לא רחוק מגשר יהודית).

נזכיר כי פרויקט קירוי איילון משתרע על פני שטח של כ-760 דונם ומבקש לשנות את ליבו של מטרופולין גוש דן באמצעות יצירת שטח ציבורי חדש ופתוח על בסיס שטח קיים. נתיבי איילון המוכרים, שהיום חוצים בפועל את תל אביב-יפו לשני חלקים ומהווים מוקד של זיהום אוויר ומטרדי רעש במרכז העיר, ייקורו ויהפכו למוקד של פנאי, מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים ובתי קפה - מעל נתיבי איילון.

תזכורת

קירוי נתיבי איילון: הוועדה המקומית הפקידה את התוכנית המפורטת

לכתבה המלאה
פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון. חן אדריכלים., מערכת וואלה! NEWS
גשר יהודית/מערכת וואלה! NEWS, חן אדריכלים.

מסלול אופניים ושביל דק להולכי רגל

הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), מהווה חלק ממערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני הירוק המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים

הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), מהווה חלק ממערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני הירוק המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים; וצפוי לקשר בחיבור רציף בין שני אזורים מתחדשים לעסקים ומגורים - ביצרון ומונטיפיורי.

גבולותיו של אזור ביצרון בצפון - דרך השלום, בדרום - רחוב עמינדב, במזרח - שכונת ביצרון, ובמערב - רחוב יגאל אלון. גבולותיו של אזור מונטיפיורי בצפון - רחוב קפלן, בדרום - רחוב יצחק שדה, במזרח - נתיבי איילון, ובמערב - דרך מנחם בגין).

בעירייה מסבירים לוואלה! נדל"ן כי הגשר יאפשר רצף תנועה בין שתי הגדות של האיילון עבור תושבי העיר; וכן עבור יוממים (מי שגר מחוץ לעיר אבל עובד בה) המגיעים בתחבורה ציבורית, לצד מעבר ראוי עבור רוכבי האופניים. מיקום הגשר המתוכנן הוא בסמוך לתחנת רכבת השלום, ובמרחק הליכה מתחנת הקו האדום תחנת יהודית, הנמצאת בצומת שדרות יהודית ודרך מנחם בגין.

גשר יהודית הדמיה. חן אדריכלים,
גשר יהודית/חן אדריכלים

בנוסף, הגשר אמור לאפשר גישה נוחה עבור תושבי שכונת ביצרון ויד אליהו למרכז העיר ולמתחם התרבות (הסינמטק, מוזיאון תל אביב, היכל התרבות, שרונה); ואילו תושבי מערב העיר יוכלו להגיע לפארק שדרות ההשכלה, סקייטפארק גלית, היכל יד אליהו וכדומה.

הפרויקט החל כיוזמה של העירייה, שיצאה בתחרות אדריכלים לעיצוב הגשר, בה זכה, כאמור, האדריכל ניר חן. כיום הפרויקט מנוהל ומשותף לעיריית תל-אביב-יפו, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. הגשר יהיה מחולק למסלול אופניים ושביל הולכי רגל עם ריצוף עץ, כאשר בין השניים יפריד אזור ישיבה עם ריהוט רחוב ומתקני חניה לאופניים וחלקו העליון יהיה מקורה.

גשר יהודית הדמיה. חן אדריכלים,
גשר יהודית/חן אדריכלים
גשר יהודית הדמיה. חן אדריכלים,
גשר יהודית/חן אדריכלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully