וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת גן: אושרה תוכנית לבניית 2,300 דירות בגני אז"ר

8.8.2018 / 20:30

הותמ"ל אישרה באופן סופי את תוכנית הבנייה שקידמה רשות מקרקעי ישראל באזור בקעת אונו. בכפר קאסם אושרה תוכנית של משרד הבינוי והשיכון לבניית 1,600 יחידות דיור

הדמיה גני אזר. רשות מקרקעי ישראל,
שכונת גני אז"ר ברמת גן/רשות מקרקעי ישראל

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, החליטה היום (רביעי) לאשר למתן תוקף את תוכנית גני אז"ר לבנייה של כ-2,300 יחידות דיור. התוכנית, שאושרה להפקדה להתנגדויות הציבור במאי 2017, מצויה בתחום השיפוט של עיריית רמת גן וקודמה תוך שיתוף פעולה עם העירייה.

התוכנית מונה כ-1,965 יחידות דיור (מתוכן 393 יחידות דיור קטנות) ועוד כ-300 יחידות דיור המיועדות לטובת דיור מוגן. 30 אלף מ"ר ישמשו למבני ציבור, 120 אלף מ"ר לתעסוקה, 10,000 מ"ר למסחר ו-85 אלף מ"ר יוקצו לשטחים פתוחים.

התוכנית מייעדת את השטח להקמת שכונת מגורים, הכוללת בתחומה גם שימושים מעורבים, שטחי תעסוקה ומסחר, מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים. מבני המגורים שייבנו בתוכנית יכללו בחלקם בגובה של 10 קומות ובחלקם בגובה של בין 25 ל-30 קומות.

התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, באמצעות מתכננת מרחב תל אביב גילי טסלר, שציינה כי "התוכנית מהווה חוליה חשובה להשלמת תמונת העתיד באזור בקעת אונו. תוכניות בקעת אונו בשטחי מחנות תל השומר ואזור כפר אז"ר קודמו על ידי רשות מקרקעי ישראל ואושרו על ידי הוועדה לתוכניות מיוחדות למגורים במהלך 5 השנים האחרונות".

כפר קאסם: שכונה חדשה עם 1,600 דירות בבנייה לגובה

בתוך כך, הותמ"ל אישרה תוכנית להקמת שכונה חדשה עם 1,600 יחידות דיור בכפר קאסם. מדובר בתוכנית של משרד הבינוי והשיכון, המשתרעת על שטח של כ-350 דונם. היא כוללת גם בניית מוסדות ציבור, פארקים, ותשתיות תחבורתיות בשטח של 60 אלף מ"ר.

במסגרת הסכם פיתוח כוללני שנחתם בין משרד הבינוי והשיכון לעיריית כפר קאסם, ובהמשך להחלטת ממשלה 922 "עידוד בנייה רוויה במגזר ערבי", קודמה התוכנית אשר מבוססת על תוכנית המתאר העירונית במתחמים 6-7 בחלק הצפוני של הכפר.

השכונה החדשה תיבנה בתמהיל רחב של מגורים, אשר יאפשר פיתוח משמעותי לאזור, בדגש לבנייה לגובה שתהווה כמחצית מיחידות הדיור המתוכננות בשכונה. יצוין כי דירות שייבנו על קרקעת המדינה (מחצית מהתוכנית כולה) ישווקו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מסר כי "אנו פועלים יחד עם ההנהגה ביישובי המגזר הערבי בשיתוף פעולה הדוק. שגשוג המגזר הערבי הוא אינטרס של החברה הישראלית כולה. הקמת שכונה חדשה בכפר קאסם הוא המשך להסכם הפיתוח שחתמנו עם העירייה לפני כשנתיים, והוא מצטרף לשורה של פתרונות דיור שמגבש משרד הבינוי והשיכון עבור כלל האוכלוסיות והמגזרים בישראל".

אריאל יוצר, יו"ר הותמ"ל, הוסיף כי "התוכנית קודמה בשיתוף עם הרשות המקומית וכוללת הגדלת היצע יחידות הדיור. היא נותנת מענה נרחב לצרכי הציבור הקיימים וכן היצע של דיור בר השגה. כל אלה במסגרת מאמצי הממשלה להגדלת היצע יחידות הדיור במגזר הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully