וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגראווי וקנדה ישראל חתמו על הסכם פיתוח לשכונה חדשה בעתלית

6.8.2018 / 12:45

ההסכם, בהיקף של 29 מיליון שקל, כולל סלילת כבישים, הקמת מערכות מים וביוב, פארקים, מערכות תאורה ובניית שטחים ציבוריים לטובת שכונה שתכלול כ-242 יחידות דיור חדשות

הדמיית השכונה החדשה של עתלית - שכונת כחול. ישראל קנדה,
שכונת כחול בעתלית/ישראל קנדה

לאחר שנים כמעט ללא בנייה - שכונה חדשה בחוף ימה של עתלית יוצאת לדרך: חברת שגראוי ייזום ובנייה (SBC) חתמה על הסכם פיתוח עם המועצה המקומית חוף הכרמל בהיקף של כ-29 מיליון שקל. זאת באמצעות חברת מתחם 400 - חברה משותפת לשגראוי וקנדה ישראל הבונות את השכונה החדשה.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), ב-17 השנים האחרונות נבנו בעתלית כ-500 יחידות דיור בלבד, ובשנת 2017 התחלות הבנייה עמדו על 40 יחידות דיור. אלא שלפני כ-9 חודשים הופקדה תוכנית מתאר חדשה, שבמרכזה הכפלת מספר התושבים מ-7,000 ל-13 אלף איש עד שנת 2030, וזאת תוך שמירה על ערכי הנוף והמרקם הכפרי שלה.

במסגרת זאת החלה המועצה האזורית חוף הכרמל לקדם תוכניות ראשונות להגדלת היצע הדיור ביישוב שצפוי להפוך לעיירה; ובשבועות הקרובים תחל להקים את התשתיות בשכונה החדשה, המשתרעת על פני שטח של כ-120 דונם. ההסכם עם שתי חברות הנדל"ן כולל סלילת כבישים, הקמת מערכות מים וביוב, פארקים, מערכות תאורה, בניית שטחים ציבוריים פתוחים, שבילי אופניים, שבילי הליכה ופארק שישתרע על פני 3 דונם.

השכונה, שצפויה להיבנות במרחק של 180 מטרים מחוף הים ובסמיכות לבריכות המלח, תכלול 242 יחידות דיור, מהן רשות מקרקעי ישראל משווקת 12 מגרשים להקמת דירות; יזם פרטי צפוי לבנות כ-30 דירות; חברת שגרוואי תשווק 65 מגרשים בשטח של כ-250 מ"ר לבנייה עצמית במחיר התחלתי של כ-2 מיליון שקל; וקנדה ישראל תשווק 135 מגרשים כולל שירותי בנייה במחיר התחלתי של כ-4 מיליון שקל.

לדברי נור שגראוי, סמנכ"ל שגראוי ייזום ובנייה (SBC), "הסכם הפיתוח מבטיח לרוכשים כי עם סיום הבנייה הם יוכלו להיכנס לביתם החדש מיד, מבלי לחכות לסיום בניית תשתיות ומערכות הכבישים או הפארקים. השכונה ממוקמת ברצועת קרקע במרחק נגיעה מהים ובקרבת כל השירותים הקהילתיים של עתלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully