וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפולשים פונו - והנכס של ענבל אור בר"ג יימכר תמורת 76 מיליון שקל

22.7.2018 / 9:46

פרסום ראשון: במבצע משותף של כוחות הביטחון, פונו הפולשים מהנכס של אור ברחוב ז'בוטינסקי בעיר. זאת לאחר שביהמ"ש אישר את מכירת המגרש לאיש העסקים עמוס מימון

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: צפו בפינוי הנכס של ענבל אור ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן)

פרשת ענבל אור: במבצע מיוחד שנערך ביום רביעי האחרון, בשילוב כוחות כיבוי והצלה, משטרת ישראל, מד"א ומחלקת הרווחה של עיריית רמת גן, פונו עשרות פולשים מהבניין שהיה שייך ליזמית הנדל"ן ענבל אור ברחוב ז'בוטינסקי 104 ברמת גן. המהלך בוצע יחד עם המנהלים המיוחדים לכינוס נכסיה של אור - עורכי הדין איתן ארז, אלון פלס ואמיר פלמר.

מדובר במבנה ישן בן 3 קומות, ששימש בעבר כבית חרושת "גרב" ולאחר מכן בשנת 2000 פעלו במקום מרפאות של בית החולים אסותא. במשרדי עורכי הדין מסבירים כי בשנים האחרונות הבניין אוכלס על ידי עשרות דיירים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ועריריים.

בדצמבר 2017 הוציאה רשות הכבאות וההצלה צו הפסקת השימוש בנכס מפאת מסוכנותו. במשך מספר חודשים התנהלו הליכים משפטיים בין הרשות לכבאות והצלה, המנהלים המיוחדים והדיירים בנוגע לפינוי המבנה. בסוף דצמבר בשנה שעברה התקיים דיון בבית משפט השלום בתל אביב, בסיומו הגיעו הצדדים להסכמות, בהמלצת בית המשפט, בעניין פינוי הדיירים מהמבנה. הוסכם כי אלה יפנו את הבניין עד מרץ 2018.

ענבל אור בדיוון בעניינה בבית המשפט בתל אביב 23 ביולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
ענבל אור בבית המשפט/מערכת וואלה!, אבי כהן

מרבית הדיירים פונו בהסכמה

משחלף מועד הפינוי על פי החלטת בית המשפט והנכס לא פונה, פנו המנהלים המיוחדים לבית המשפט. בדיון שהתקיים בסוף מרץ השנה הסכימו יחד עם הרשות לכבאות והצלה על מתווה ליישום ההחלטה - כדי לבצע פינוי בסיוע משטרת ישראל. נקבע כי המנהלים המיוחדים יישאו בעלויות הכרוכות בפינוי, לרבות עלויות כוחות השיטור.

עוד הוסכם כי לאחר פינוי הנכס, יתפסו המנהלים המיוחדים חזקה בו וייקחו אחריות על הנכס תוך מניעת כניסה אליו, ניתוק החשמל ופינוי מכל המטלטלין שהשאירו הפולשים. לאחר היערכות מקדימה ועבודת הכנה של המשטרה, בשיתוף מחלקת הרווחה של עיריית רמת גן, פונו כאמור מרבית הדיירים בהסכמה - והבניין נותק מתשתיות ונאטם.

יצוין כי ביום חמישי האחרון אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את מכירת הזכויות במגרש ברחוב ז'בוטינסקי לחברת שא שם ברכה השקעות בע"מ וחברת חלום בים בע"מ, הקשורות לאיש העסקים עמוס מימון, תמורת כ-76 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully