וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: עלייה של 0.9% במחירי הדירות החדשות באפריל-מאי השנה

15.7.2018 / 18:30

זאת לעומת החודשיים שקדמו להם. מדד מחירי הדיור כולו, שכולל הן דירות חדשות והן דירות מיד שנייה, נותר ללא שינוי בתקופה זו. בחישוב שנתי מדובר בירידה של 0.1%

אתר בנייה בישראל. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

מדד מחירי הדיור, המתפרסם יחד עם מדד המחירים לצרכן אבל אינו חלק ממנו, נותר שוב ללא שינוי בחודשים אפריל-מאי 2018 לעומת החודשיים שקדמו להם (מרץ-אפריל 2018). נזכיר כי בחודש שעבר המדד, הכולל את מחירי הדירות החדשות ומיד שנייה, נותר גם אז ללא שינוי. את ההשוואה ביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) בסקירה אשר פורסמה הערב (ראשון).

בחישוב שנתי, מדד מחירי הדיור ירד ב-0.1% ב-12 החודשים האחרונים (אפריל-מאי 2018 לעומת אפריל-מאי 2017). עם זאת, בדיקה של מדד מחירי הדירות החדשות בלבד מראה כי בחודשים אפריל-מאי השנה חלה עלייה בשיעור של 0.9% לעומת החודשיים שקדמו להם. בחודש שעבר הראה המדד כי חלה עלייה גבוהה יותר, בשיעור של 1.6%, בחודשים מרץ-אפריל לעומת החודשיים שקדמו להם.

בחלוקה למחוזות, ניתן לראות כי בחודשים אפריל-מאי השנה לעומת החודשיים שקדמו להם חלה עלייה במחוז ירושלים בשיעור של 0.6%; במחוז צפון חלה ירידה של 0.4% במדד מחירי הדיור; במחוז חיפה נרשמה ירידה בשיעור של 0.1%; בחוז מרכז חלה ירידה בשיעור של של 0.7%; ואילו במחוזות תל אביב ודרום חלה עלייה בשיעור של 0.2% ושל 0.9% בהתאמה.

מדד המחיר לצרכן לחודש יוני 2018 עלה ב-0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully