וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: יהלומנים ישראלים העלימו מיליוני שקלים מנדל"ן בארצות הברית

11.7.2018 / 16:22

השניים, אחים תושבי הוד השרון, רכשו קומפלקסי דירות שהניבו להם רווח של כ-1.5 מיליון שקל, עליו לא דיווחו. החקירה נגדם נפתחה בעקבות ביקורת שגרתית במשרדם

אזיקים. אורי לנץ
אזיקים/אורי לנץ

פקיד שומה חקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המסים, הגיש אמש (שלישי) בקשת מעצר נגד רפאל שחיבר (48) ואמנון שחיבר (63), שני אחים מהוד השרון בחשד להעלמת הכנסות שלמיליוני שקלים. החשודים הם יהלומנים ותיקים במקצועם, תושבי ישראל, אשר בשנים האחרונות החלו לפעול גם בתחום הנדל"ן בארצות הברית. על פי החשד, במהלך השנים 2010-2009, החלו החשודים לבצע רכישות של נדל"ן באמצעות 3 חברות שקופות בארצות הברית (LLC). החשודים רכשו באמצעות חברות אלו 3 קומפלקסים למגורים בארצות הברית, אשר החל משנת 2013, הניבו לחשודים הכנסות של למעלה מ-1.5 מיליון שקל עליהן לא דיווחו.

החקירה נפתחה לאחר שבמהלך ביקורת שומה שגרתית במשרדי חברה בבעלותו של רפאל שחיבר נתגלה במאזניה רישום על השקעה בנדל"ן. נערכה חקירה סמויה על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב בשיתוף המחלקה למיסוי בינלאומי ברשות המסים ושלשום היא הפכה לגלויה. במהלך חיפוש בבתי החשודים ובמשרדיהם נתפסו מסמכים וחומרי מחשב והחשודים עוכבו לחקירה. בנוסף נחקרו מעורבים נוספים בפרשה בהם מייצגם של החשודים אל מול רשות המסים.

על פי בקשת המעצר, מכרו החשודים בשנת 2013 את אחד הקומפלקסים שברשותם בכ-6.4 מיליון שקל. השניים לא דיווחו על רווח של כ-1.4 מיליון שקל שהתקבל בעבור מכירה זו. בנוסף, הקומפלקסים הנותרים הניבו להם דמי שכירות בהיקף של 100 אלף דולר בשנת 2014 והכנסות נוספות בשנים 2015-2017 ששוויין עדיין לא ידוע. גם הכנסות אלה לא דווחו.

בנוסף, סיפרו האחים בחקירתם כי דרכם העסקית המשותפת נפרדה לפני מספר שנים ונכסי הנדל"ן שבבעלותם חולקו ביניהם. במסגרת חלוקה זו שילם רפאל לאחיו אמנון מיליון דולר, שהופקדו בחשבון בנק בחו"ל ולא דווחו לרשות המסים. החקירה העלתה בנוסף כי במהלך השנים 2014-2008, קיבלה אשתו של רפאל שכר בסך מצטבר של כ-600 אלף שקל, מחברה בבעלות החשודים, למרות שהודתה בחקירתה כי מעולם לא עבדה בחברה.

השופט עלאא מסארווה מבית משפט השלום בתל אביב-יפו, נעתר לבקשת רשות המסים וקבע, לכל אחד משני החשודים, בין השאר, ערבות עצמית בסך של 400 אלף שקל, ערבות צד ג' בסך של 150 אלף שקל, הפקדה במזומן או בערבות בנקאית בסך 50 אלף שקל וכן צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully