וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים יירדו? דירה להשכיר תקדם פילוט לפרויקט דיור מוגן

11.7.2018 / 13:17

קבינט הדיור קבע שהחברה תקדם עם רשות מקרקעי ישראל מכרז להקמת פרויקט דיור לקשישים, במטרה לפתוח את השוק לתחרות. המכרז צפוי לצאת לפועל עד סוף השנה

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock, שאטרסטוק

קבינט הדיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, אישר אתמול (שלישי) פה אחד את המלצות הצוות הבינמשרדי לקידום פתרונות דיור מוגן לאזרחים ותיקים. במסגרת המלצות הצוות, נקבע כי החברה הממשלתית דירה להשכיר תתכנן ותציג מודל כלכלי, וכן תוציא מכרז לדוגמא של פרויקט דיור מוגן.

בשבועות האחרונים הוקם במטה הדיור צוות שבחן חלופות שונות לקידום פתרונות דיור מוגן לאזרחים ותיקים, על מנת להביא לפתרון העלייה במחירי המגורים בדיור מוגן. כיום, כ-1.5% מכלל הקשישים בישראל מתגוררים במרכזים של דיור מוגן. אחת הנקודות שעלו בבחינה זו, היא כי ההיצע לפרויקטים עתידיים בתחום זה נמוך מדי.

הצוות, שהורכב מנציגים ממשרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), משרד הבינוי והשיכון, משרד הרווחה והמשרד לשוויון חברתי, הציג לקבינט הדיור את מסקנותיו. הוחלט כי דירה להשכיר, בשיתוף עם רמ"י, תקדם מכרז פילוט של מגורים בדיור מוגן, מתוך מטרה להציע לציבור הקשישים אלטרנטיבה מפוקחת, זולה ויעילה יותר מאלה הקיימות בשוק כעת. את המכרז תצטרך דירה להשכיר להוציא לשיווק עד סוף שנת 2018.

מדירה להשכיר נמסר כי "אנו עוסקים כעת בגיבוש המודל הכלכלי, ובאיתור הקרקע המתאימה, על מנת שנוכל להוציא מכרז מתאים לשיווק בהתאם להנחיות קבינט הדיור ושר האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully