וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידות האדמה בישראל: גלנט וכחלון מקדמים תוכניות למיגון מבנים

10.7.2018 / 13:17

שר האוצר בשיתוף עם משרד הביטחון מתכנן להקצות מיליארדי שקלים לחיזוק מבנים ביישובי הצפון על פני מספר שנים. שר הבינוי והשיכון מקדם תוכנית שתאפשר הקמה של כ-170 אלף דירות זמניות לאוכלוסייה שעלולה להישאר ללא קורת גג בעקבות רעש אדמה

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח על רעידות האדמה במהדורה המרכזית)

12 רעידות אדמה ב-5 ימים באזור צפון הארץ, הובילו את הממשלה להעלות על סדר היום את הטיפול במבנים רעועים באזורים מוטי רעשי אדמה. כיום, תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה עדיין אינה מקיפה את היישובים על השבר הסורי-אפריקאי, כמו קריית שמונה, טבריה, בית שאן, צפת ואפילו אילת, בשל היעדר כדאיות כלכלית. פרויקטים רבים של תמ"א 38 מקודמים בעיקר במרכז הארץ, ונראה כי משמשים בעיקר להתחדשות פני הערים, היבט חשוב בפני עצמו, ופחות למיגון.

הבוקר (שלישי) הודיע שר האוצר, משה כחלון, לראשי הרשויות בצפון כי בכוונתו להגיש בשבוע הבא לאישור הקבינט הביטחוני תוכנית משותפת למשרד הביטחון, שכוללת הקצאת מיליארדי שקלים על פני מספר שנים לצורך קידום תוכנית מיגון מבנים מפני רעידות אדמה וטילים.

נזקי רעידת האדמה שפקדו את בית ספר כדורי שבגליל התחתון. מערכת וואלה! NEWS
12 רעידות אדמה ב-5 ימים באזור צפון הארץ/מערכת וואלה! NEWS

גם שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מתכוון להביא לאישור הממשלה תוכנית לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה בערי הצפון. במסגרת התוכנית, יאתר משרד הבינוי והשיכון אתרים אפשריים לדיור זמני בפריסה ארצית לכ-172 אלף יחידות דיור, עבור אוכלוסייה שנותרה ללא דיור כתוצאה מאסון טבע (רעידת אדמה) או מצב מלחמתי. אתרים אלו אינם מיועדים לתת פתרון מיידי בימים הראשונים שלאחר האסון, אלא להוות פתרון ביניים לשיכון אוכלוסייה שנותרה ללא קורת גג, למשך זמן של חודשים ועד כ-3 שנים.

התוכנית של משרד הבינוי והשיכון לאיתור דיור זמני היא חלק מתוכנית רחבה יותר בתחום מיגון המבנים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! נדל"ן, תוכנית חדשה של השר גלנט מבקשת להכשיר מהנדסים וגורמי מקצוע ממשלתיים להתמודדות עם רעידות אדמה בעזרת מומחים מיפן. בלשכת השר מסבירים כי יפן נחשבת למדינה מובילה בעולם בתחום הבנייה וההיערכות לרעידות אדמה ואסונות טבע, לאחר שפיתחה שיטות בנייה מתקדמות והכשירה צוותים מקומיים ובינלאומיים לנושא. לפיכך יצא לביקור רשמי ומקצועי ראשון במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully