וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המחוזית: תוכנית אלקו ברמה"ש לא תקודם במתכונתה הנוכחית

8.7.2018 / 19:30

ועדת מחוז ת"א קבעה כי התוכנית ל-1,100 דירות במקום המפעל הנטוש תפוצל לשתיים - משום שהיא חורגת מתחומי המחוז לשטח השיפוט של מתחם תע"ש השרון. בעירייה רואים בהחלטה דחייה של התוכנית: "פרויקט מגלומני". בקנדה ישראל מדגישים: הוועדה איתנו

שכונת מורשה. ראובן קסטרו
בעין הסערה. שכונת מורשה ברמת השרון/ראובן קסטרו

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב שבמנהל התכנון החליטה בשבוע שעבר כי תוכנית מתחם אלקו ברמת השרון לא תקודם במתכונתה הנוכחית. מדובר בפרויקט ענק למגורים שמקדמת חברת קנדה ישראל, בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, על שטח מפעל "אלקו" הנטוש, שהיה בית לייצור שנאים, בשכונת מורשה שבדרום-מזרח העיר.

יו"ר הוועדה, דניאלה פוסק, ומתכננת המחוז, אדריכלית נעמי אנג'ל, קבעו כי יש לפצל את התוכנית לשתי תוכניות שיהיו כרוכות זו בזו, משום ששטחיה של התוכנית כפי שהוגשה לוועדה חורגים מתחום אחריותה, ונכנסים גם לתחום האחריות של הוועדה המחוזית המשותפת למתחם תע"ש השרון. נזכיר כי תוכנית תע"ש השרון אמורה לכלול עשרות אלפי יחידות דיור על קרקעות מתחם תע"ש.

בהודעה של הוועדה המחוזית הגדירו פוסק ואנג'ל את מתחם אלקו כ"תוכנית שלאחר עבודה מאומצת, ובליווי לשכת התכנון, הגיעה לראייה תכנונית רחבה, ואשר עקרונות התכנון שלה נמצאו ראויים". אולם הוסיפו כי "בדיעבד, לא ניתן היה לקלוט תוכנית זו, מאחר ששטחה חרג מתחום הוועדה המחוזית תל אביב, מאחר שחלק ארי מתוכה נמצא בתחום סמכותה של הוועדה המחוזית המשותפת תע"ש השרון".

פוסק ואנג'ל הסבירו בהחלטתן כי "הוצג על ידיכם (החברה היזמית - ה.צ) מתווה לקידום תוכנית בתחום הוועדה המחוזית תל אביב בלבד, על ידי שינוי במיקום ייעודי התעסוקה והמגורים, שינויים בבינוי המתוכנן וחיבורה של דרך זמנית". עוד הסבירו כי לאחר בחינת הדברים, "מסקנתנו היא כי התוכנית המנותקת איננה נותנת מענה מיטבי לתכנון המרחב, ובין היתר למכלול השיקולים התחבורתיים והתשתיתיים".

בהמשך ציינו כי "לא נכון לדון בתוכנית המוקטנת ללא דיון מקביל בחלק המשלים שלה שבתחום הסמכות של הוועדה המחוזית המשותפת, ולהבין את כל נגזרותיה של מש/1 (תוכנית תע"ש השרון - ה.צ) העשויות להשפיע עליה". לפיכך כתבו: "לאור האמור לעיל, לא ניתן היה לקלוט את התוכנית במתכונתה הנוכחית וזאת תיסגר".

עוד באותו נושא

הפרויקט של יצחק תשובה בראשל"צ: עליית מחירים של כ-30% ב-3 שנים

לכתבה המלאה
פיצוץ במפעל של התעשייה הצבאית ברמת השרון 19 ביוני 2017. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
התוכנית חורגת מתחום השיפוט של מחוז ת"א למתחם תע"ש השרון. התעשייה הצבאית ברמת השרון/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

1,100 דירות במגדלים בני 23 קומות

במסגרת התוכנית הוצע להקים כ-1,097 דירות בגובה של כ-23 קומות, בצפיפות של כ-50 יחידות לדונם, לצד כ-400 אלף מ"ר שטחי תעסוקה

התוכנית שנידונה בוועדה ביקשה לשלש את השטחים שמותר ליזמית לבנות על מגרש בהיקף 62 דונם (שבו שוכן המפעל) - מכ-150 אלף מ"ר ל-378 אלך מ"ר. בנוסף, היא כוללת חלקות נוספות סביב המפעל, כך שבסך הכול משתרעת התוכנית על כ-80 דונם. במסגרתה הוצע להקים כ-1,097 דירות בגובה של כ-23 קומות, בצפיפות של כ-50 יחידות לדונם, לצד כ-400 אלף מ"ר שטחי תעסוקה.

התוכנית של קנדה ישראל נדחתה באפריל האחרון על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ברמת השרון בפעם השנייה, זאת לאחר שכבר נדחתה ביולי בשנה שעברה. בעיריית רמת השרון התנגדו לתוכנית, בין היתר בעקבות בינוי צפוף, מחסור בשטחי ציבור והיעדר פתרונות תחבורה. שכונת מורשה, שנמצאת בימים אלה בתנופת בנייה, כוללת כיום רק נתיב יציאה אחד לכביש מהיר, ועלולה לסבול מעומס תחבורתי.

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון, מסר: "אני מתנגד להקמת מתחם מגורים במתחם אלקו שבמורשה בכלל, ובטח לתוכנית הגרנדיוזית והמגלומנית שמקדמת לאחרונה חברת קנדה ישראל במתחם, שכן התשתיות באזור אינן מתאימות וערוכות לבנייה שכזו, והמשמעות הייתה עומסי תנועה חסרי תקדים, קריסת תשתיות, צפיפות אדירה ופגיעה אנושה באיכות חייהם של התושבים.

"תפיסת עולמי היא שכל תכנון חייב להתבצע תוך הסתכלות כוללת על כל הסביבה, ולא רק בחינה של התוכנית המוגשת. לאור זאת, אני מברך על החלטת הוועדה המחוזית על סגירת התוכנית וכי כל הגשה בעתיד צריכה להתבצע בהתייחס לסביבה כולה, לרבות השטח של תע"ש. נמשיך לפעול בכל הכוח לשם הסדרת התשתיות במורשה, לרבות הפרויקטים שכבר מקודמים, ובהם רמפות הכניסה והיציאה מכביש 4, פיתוח רחוב החרושת והקמת בית הספר במורשה".

מירב סגל, סמנכ"לית חברת קנדה ישראל, מסרה כי ההחלטה לפצל את התוכנית לשתיים תוביל להגדלת זכויות הבנייה על שטחים בהיקף של כ-170 דונם. "הוועדה רוצה להרחיב את שטח התוכנית לשטחים שממוקמים מצפון לתוכנית המצומצמת שהגשנו, כאשר חלק מהשטח המורחב אלה קרקעות מדינה בבעלות רשות מקרקעי ישראל. מכיוון שחלק מהשטח המורחב יושב בתחום אחריות הוועדה המשותפת לתוכנית תע"ש השרון, הוחלט לפצל את התוכנית".

מקנדה ישראל נמסר: "תוכנית מתחם אלקו תמשיך ותקודם על פי הנחיות לשכת התכנון המחוזית, כל זאת בעבודה מאומצת ומשותפת, כפי שנעשה עד כה עם מוסדות התכנון. החברה שמחה על הראייה התכנונית הרחבה והכוללת, המדגישה את הצורך באישור תוכניות למתחמים נרחבים בעוצמות בנייה המשקפות את צרכי השוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully