וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה של משרד השיכון על מטה הדיור ורמ"י לגבי מכרז בבאר יעקב

4.7.2018 / 9:30

מנכ"ל המשרד, חגי רזניק, שלח מכתב למנהל רשות מקרקעי ישראל ויו"ר המטה, ובו טען כי מכרז מחיר למשתכן ביישוב אינו כולל יחידות לטובת דיור ציבורי, כפי שהוחלט בתחילת השנה. גורם בכיר במטה לוואלה! נדל"ן: המכרז יידחה לצורך שילוב דירות לזכאי הדיור הציבורי

בער יעקב. google street view, צילום מסך
לדברי רזניק, המכרז אמור לכלול 5% מהדירות לטובת דיור ציבורי. באר יעקב/צילום מסך, google street view

מתקפה חריפה של משרד הבינוי והשיכון נגד רשות מקרקעי ישראל ומטה הדיור במשרד האוצר, לגבי פרסום חוברת מכרז מחיר למשתכן בבאר יעקב: מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, שלח אמש (שלישי) מכתב למנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, ויו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, זאב בילסקי, בטענה כי הפרו הסכם לטובת דיירי הדיור הציבורי, במסגרת פרסום חוברת המכרז. בעקבות זאת, לוואלה! נדל"ן נודע כי המכרז יידחה לצורך שינויו.

רזניק התייחס בפנייתו לחוברת מכרז להקמת פרויקט מגורים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בבאר יעקב, שפורסמה אתמול, וזאת מבלי לשלב יחידות דיור לטובת דיירי הדיור הציבורי. במכתבו כתב רזניק כי חוברת המכרז פורסמה בניגוד להחלטת מועצת רשות מקרקעי ישראל מתחילת השנה, לפיה יש ליישם את תוכנית משרד הבינוי והשיכון - לשלב במכרזי מחיר למשתכן 5% מהדירות לטובת דיור ציבורי. יצוין כי המכרז בבאר יעקב הוא הראשון שהיה אמור לכלול סעיף זה וכן הגדול ביותר במסגרת החלטה זו.

"למותר לציין את החשיבות המעשית של יישום כלי זה בהקצאת 5% יחידות דיור ציבורי, כחלק ממכרזי מחיר למשתכן, להגדלת מלאי הדיור הציבורי ולנכים, אשר הידלדל משמעותית בעשורים האחרונים. אני רואה הפרה זו של החלטת הממשלה, החלטת מועצת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל - ה.צ) ואישור הות"פ (ועדת תכנון ופיתוח במטה הדיור - ה.צ) בחומרה רבה. דיירי הדיור הציבורי אינם אוויר. משרד הבינוי והשיכון לא יעבור על כך לסדר היום", כתב רזניק.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק. צילום: משרד הבינוי והשיכון, גלובס
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק/גלובס, צילום: משרד הבינוי והשיכון

גורם בכיר במטה הדיור: "נמשיך לפעול לקיום החלטת הממשלה"

רזניק: "כמי שהיה בעצמו חלק מאותו ציבור שקוף, אני מתבייש היום להימנות על מנהליו של מטה הדיור ומתכוון לעשות כל שביכולתי להילחם במחדל ולוודא כי הצדק ייעשה גם אם אשלם מחיר אישי"

רזניק ציין בכעס במכתבו כי "החלטת רשות מקרקעי ישראל כמוה כיריקה בפרצופה של האוכלוסייה המוחלשת ביותר בישראל. בלתי מתקבל על הדעת כי קברניטי שוק הדיור בישראל, ומי שאמון על ניהול קרקע המדינה, יפרו כך החלטות ממשלה וייעשו במשאב הציבורי במדינה כבשלהם".

עוד כתב כי "זוהי לא פחות מבושה וחרפה שכך נוהגים ראשי מטה הדיור, הן ברמה המנהלית וחמור מכך ברמה הערכית, כאשר במעשיהם בוגדים בערכים של סולידריות ודאגה לחלש. כמי שהיה בעצמו חלק מאותו ציבור שקוף, אני מתבייש היום להימנות על מנהליו של מטה הדיור ומתכוון לעשות כל שביכולתי להילחם במחדל ולוודא כי הצדק ייעשה גם אם אשלם מחיר אישי".

בעקבות המכתב, גורם בכיר במטה הדיור אמר לוואלה! נדל"ן כי על פי מדיניות שר האוצר משה כחלון, ובהתאם להחלטת הממשלה, החליט יו"ר מטה הדיור בילסקי לדחות את המכרז בבאר יעקב - ולשלב בו דירות עבור זכאי הדיור הציבורי, בהתאם לצרכי הישוב. לדברי הגורם, "מטה הדיור במשרד האוצר ימשיך לפעול לקיום החלטת הממשלה לשילוב דירות עבור זכאי הדיור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully