וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: אלה הערים והשכונות הכי מבוקשות להשכרה

3.7.2018 / 8:00

ת"א, ירושלים או אולי גבעתיים? מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2 בדק איפה יש הכי הרבה דירות להשכרה, היכן מעדיפים הישראלים לשלם שכר דירה חודשי וכמה זמן לוקח להשכיר נכס

עריכת וידאו: ניתאי דגן

(בווידאו: טיפים למשכירי הדירות באולפן וואלה! NEWS)

ישראלים רבים מעוניינים לרכוש דירה כדי להיות בעלי נכס, אבל מחירי הדיור הגבוהים לא תמיד מאפשרים זאת. הפתרון הוא, כמובן, מגורים בשכירות, ונשאלת השאלה איפה הכי כדאי לגור כשמשלמים שכר דירה חודשי. בדיקה שערך עבור וואלה! נדל"ן אתר יד2, בחנה את דפוסי הגלישה של משתמשי האתר כדי לאתר את הערים המאופיינות בביקוש הגבוה ביותר להשכרת דירות; כמו גם את הערים עם היצע הדירות להשכרה הגדול ביותר בלוח הנדל"ן של יד2. בנוסף, נבחן משך הזמן שלוקח להשכיר דירה בערים השונות.

ממצאי הבדיקה מצביעים על כך שהעיר המבוקשת ביותר להשכרה ברבעון הראשון של 2018 הייתה תל אביב-יפו, לאחר שרשמה את מספר החיפושים הגבוה ביותר, עם למעלה מ-1.175 מיליון חיפושים בממוצע. נתון זה משקף עלייה בשיעור של 8% בביקושים, בהשוואה לנתוני החיפושים בתקופה המקבילה בשנת 2017.

שנייה ברשימה, ובפער משמעותי מתל אביב, מדורגת ירושלים - שרשמה קצת פחות מחצי מיליון חיפושים אחר דירה להשכרה בעיר. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מדובר בעלייה בשיעור של 1% בלבד. עלייה בשיעור דומה נרשמה גם בעיר חיפה המדורגת אחרי ירושלים - שם נרשמו כ- 315 אלף חיפושים. מבין הערים שנבדקו, העיר שרשמה את העלייה הגבוהה ביותר בביקושים היא רמת השרון, עם עלייה בשיעור של 13% ב-2018 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הערים המובילות בהיצע. יד2, מערכת וואלה!
הערים המובילות בהיצע/מערכת וואלה!, יד2
20 הערים המובילות בביקוש דירות להשכרה. יד2, מערכת וואלה!
הערים המובילות בהיצע/מערכת וואלה!, יד2

ההיצע הכי נמוך של דירות להשכרה - בגבעתיים

ובעוד הביקוש לדירות להשכרה עולה, הנתונים מצביעים על כך שדווקא היצע הדירות המוצעות להשכרה בירידה. בדיקה של היצע הדירות להשכרה ברבעון הראשון של 2018, המבוססת על מספר המודעות של דירות להשכרה שפורסמו בלוח, העלתה כי תל אביב-יפו היא עדיין העיר המובילה עם היצע הדירות להשכרה - כ-7,600 יחידות דיור. עם זאת, נתון זה מגלם ירידה של כ-13% ביחס לרבעון הראשון של 2017.

אחריה בפער ניכר מדורגת ירושלים עם כ-3,500 דירות להשכרה - נתון המשקף ירידה בשיעור של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חיפה, לעומת זאת, רושמת עלייה קלה בהיצע הדירות להשכרה בשיעור של 4% - נתון שמדרג אותה במקום השלישי בקרב הערים עם היצע דירות להשכרה הגבוה ביותר. ערים נוספות שאופיינו בהיצע דירות גבוה בלוח הדירות של יד2 הן רמת גן עם כ-2,400 דירות ונתניה עם כ-2,100 דירות.

גבעתיים רשמה את הירידה החדה ביותר במספר הדירות להשכרה: בעוד שברבעון הראשון של 2017 הוצעו להשכרה כ- 1,000 דירות בעיר, ברבעון הראשון של 2018 הוצעו להשכרה כ- 750 דירות - צניחה של כ-26%. הבאות בדירוג שרשמו ירידה בהיצע הדירות להשכרה בתחומן הן רעננה, שרשמה ירידה של 18%, וכפר סבא עם ירידה של 16%.

לצד הירידות החדות בהיצע, ישנן ערים שרשמו עליות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בקרב ערים אלו ניתן למצוא את רחובות, שרשמה עלייה של 18% בהיצע הדירות להשכרה בעיר; אחריה נתניה וחולון עם עלייה של 16% כל אחת; ובת ים עם עלייה בשיעור של 14%.

השכונות המובילות בהיצע. יד2, מערכת וואלה!
השכונות המבוקשות/מערכת וואלה!, יד2
20 השכונות המבוקשות ביותר. יד2, מערכת וואלה!
השכונות המבוקשות/מערכת וואלה!, יד2

כשבוחנים מהן השכונות המבוקשות ביותר בישראל למגורים בשכירות, במקום הראשון מדורגת שכונת לב תל אביב (אזור שינקין, המלך ג'ורג' והסביבה) עם כ-127 אלף חיפושים בממוצע ברבעון הראשון של 2018. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מדובר בעלייה של 24%. שנייה ברשימה, ולא בפער גדול, מדורגת שכונת הצפון הישן בתל אביב (רחוב בזל והאזור) עם כ-126 אלף חיפושים. מדובר בעלייה של 13% בחיפושים אחר דירה להשכרה בשכונה זו, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

שלישית מדורגת שכונת רמות בירושלים, עם קצת פחות מ-90 אלף חיפושים בממוצע. לא רחוק ממנה מדורגת שכונת פסגת זאב, גם היא ממוקמת בירושלים, עם כ-86 אלף חיפושים; ואת החמישייה הראשונה סוגרת שכונת פלורנטין בתל אביב, עם כ- 80 אלף חיפושים בממוצע. מבחינת ההיצע, שכונת לב תל אביב היא השכונה עם היצע הדירות הגדול ביותר להשכרה מבין השכונות בארץ. אחריה מדורגת שכונת מרכז העיר בתל אביב, שלישית מדורגת שכונת הדר בחיפה, רביעית שכונת הצפון הישן בתל אביב וחמישית - שכונת מרכז העיר בנתניה.

אשר למשך הזמן שלוקח להשכיר דירה מיום פרסום המודעה בלוח, מהנתונים עולה כי כאשר מדובר בדירות 3 חדרים, אשדוד היא העיר שרשמה ברבעון הראשון של השנה את פרק הזמן הקצר ביותר, עם 15 ימים בממוצע. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מדובר בירידה בשיעור של 17%. אחריה מדורגות לוד, קריית אונו, כפר סבא וגבעתיים.

ברשימת הערים עם פרק הזמן הגבוה ביותר להשכיר דירת 3 חדרים, מובילה עפולה עם 33 ימים בממוצע. בהשוואה לשנה המקבילה אשתקד, מדובר בירידה בשיעור של 11%. אחריה מדורגת פרדס חנה-כרכור, עם נתון של 31 ימים בממוצע. מדובר בעלייה של 19% בפרק הזמן בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בהמשך הרשימה מדורגות הערים ערד, קריית מלאכי ורעננה.

בבחינת פרק הזמן הממוצע להשכרת דירת 4 חדרים, מהנתונים עולה כי ברבעון הראשון של 2018 קריית מוצקין היא העיר שרשמה את פרק הזמן הקצר ביותר, עם 16 ימים בממוצע. נתון זה מהווה ירידה בשיעור של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ערים נוספות שרשמו פרק זמן נמוך להשכרת דירת 4 חדרים בתחומן הן אשדוד, רמלה, כפר סבא ובאר יעקב. לעומת זאת, חריש היא העיר שרשמה את פרק הזמן הארוך ביותר להשכרת דירת 4 חדרים בתחומה, עם פרק זמן של 31 ימים בממוצע; אחריה מדורגת הרצליה עם פרק זמן של 28 ימים ממוצע; כאשר נתון דומה רשמה גם פרדס חנה-כרכור.

לדברי גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2, "בתחילת 2018 אנו רואים עלייה בביקוש לדירות להשכרה לעומת ההיצע. בנוסף, ניכר כי משכירי הדירות מצליחים במרבית הערים והשכונות שנבחנו להשכיר את הדירה בבעלותם תוך זמן קצר, באופן יחסי לתקופה המקבילה אשתקד. ממצאים אלה מצביעים על המגמה הנוכחית בשוק השכירות: היצע הדירות להשקעה קטן, כנראה לנוכח צעדי הממשלה להרחקת משקיעים מהשוק לצורך הגדלת היצע הדירות למגורים, וזאת בעוד שהביקוש לדירות להשכרה על ידי מחוסרי דיור ומשפרי דיור גדל".

זמן חיי מודעה לדירת 3 חדרים. יד2, מערכת וואלה!
אורך חיי מודעה בערים השונות/מערכת וואלה!, יד2
זמן חיי מודעה. יד2, מערכת וואלה!
אורך חיי מודעה בערים השונות/מערכת וואלה!, יד2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully