וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 4 חדרים במרכז הרצליה הירוקה?

1.7.2018 / 7:22

דירת 100 מ"ר עם 3 כיווני אוויר נמכרה במחיר מעט נמוך מזה שביקש בעל הבית, אך בפער יחסי לעומת שאר הדירות בשכונה. האם עסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן לוואלה! נדל"ן

הילה ציאון מדברת על התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי/עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: כל מה שצריך לדעת על התחדשות עירונית)

לפני כשבועיים נמכרה דירת 4 חדרים ברחוב כיבוש העבודה שבמרכז שכונת הרצליה הירוקה ב-2.6 מיליון שקל, כאשר המחיר המבוקש עמד על 2.75 מיליון שקל. מדובר בדירה בשטח 100 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר ו-3 כיווני אוויר. הדירה ממוקמת בקומה 2 מתוך 4 קומות בבניין עם מעלית וחניה, שנבנה בשנות ה-90 של המאה הקודמת.

לפי ניתוח של אתר מדלן, במרכז שכונת הרצליה הירוקה, המכונה גם השכונה הירוקה המרכזית, המחיר הממוצע לדירות 4 חדרים מיד שנייה עומד על כ-2.4 מיליון שקל. לכאורה, נראה כי הנכס נמכר במחיר גבוה מהמחיר הממוצע בשכונה. אלא שהדירה נמכרה בשווי של 26 אלף שקל למ"ר, בעוד שהמחיר הממוצע למ"ר עבור דירות 4 חדרים מיד שנייה בשכונה זו עומד על 25,200 שקל למ"ר. מדובר בפער לא גבוה משמעותית, אך ניתן ליחס אותו לעובדה שהנכס מגיע עם מרפסת וחניה.

לדברי גיא ברהום ממשרד התיווך BarHome הגעת הביתה שסגר את העסקה, "שכונת הרצליה הירוקה היא אחת השכונות המבוקשות בקרב משפחות צעירות ומשפרי דיור מאזור תל אביב והסביבה. היא מאופיינת בריכוז של מוסדות חינוך מעולים, שטחים ירוקים, גינות שעשועים ונגישות גבוהה לצירי תחבורה ראשיים. השכונה מציגה רמת ביקוש גבוהה ועקבית לאורך זמן, ובעלת מגמת מחירים הנמצאת בעלייה לאורך השנים".

צפו במפה האינטראקטיבית של השכונה

עוד אומר ברהום כי "אחד היתרונות הבולטים של האזור הם חיי הקהילה, שמשתלבים עם קהל משפרי הדיור המהווים את רוב רוכשי הנכסים באזור זה. משך הזמן במהלכו הדירה הוצעה למכירה היה כחודש, והיא יצרה עניין רב. רוב המתעניינים היו משפרי דיור - הן משפחות צעירות והן זוגות מבוגרים שרוצים לעבור לאזור. הצעות המחיר שהוגשו נעו סביב 2.55 מיליון שקל. את הביקוש הגבוה לנכס ניתן לייחס למיקום הדירה ולעובדה שמדובר בבניין פנימי עורפי ושקט עם מספר דיירים קטן אשר פונה לשטח ירוק".

בסופו של דבר, ממשיך ברהום, "העסקה נסגרה על ידי רוכשים משפרי דיור שהגיעו מאזור תל אביב. מדובר במשפחה צעירה בתחילת דרכה שחיפשה מקום מתאים להתחיל לגדל בו ילדים. הדגש שנתנו היה על מוסדות החינוך, נגישות וחיי קהילה. העסקה נסגרה בפרק זמן הנחשב קצר מאוד במושגי נדל"ן".

על הסביבה

תמיר ארביב, חוקר שכונות במחלקת המחקר של אתר מדלן, מסביר כי "השכונה מורכבת מרחובות צרים ושקטים, כאשר רבים מהם ללא מוצא. היא מנוקדת בגינות קטנות ומטופחות, קרבה למוקדי מסחר, מוסדות תרבות ופנאי ומקומות בילוי. השילוב בין מגורים, מסחר ופנאי הופך את אזור מרכז העיר לתוסס ובטוח יותר במהלך רוב שעות היממה. בנוסף, הקרבה אליו מפחיתה את התלות ברכב פרטי בחיי היומיום עבור התושבים".

לדבריו, "מדובר בשכונה מטופחת - העירייה השקיעה בטיפוח כיכרות, ריהוט רחוב והקמה של מבני ציבור חדשים, כמו מרכז אפולוניה. גם הקמפוס הבינתחומי מוסיף יוקרה מסוימת לאזור. ראוי לציין כי ישנה תוכנית להרחבת הקמפוס בשנים הקרובות, שככל הנראה תכלול מרכז כנסים חדש ומעונות סטודנטים שכעת בבנייה. הרחבת הקמפוס עשויה להפוך את השכונה למתחם סטודנטיאלי צעיר, שישלב בתוכו חיי תרבות, בילוי ומסחר".

ארביב מוסיף כי "כיום באזור הדרומי והוותיק יותר ישנם מבנים בעיקר בני 3-4 קומות, לצד בתים צמודי קרקע. בתוכנית האסטרטגית של עיריית הרצליה, שאושרה ב-2015, האזור מיועד להתחדשות עירונית וצפוי להכפיל את מספר התושבים ולהגביה את המבנים בו. גובה הבניינים המקסימלי באזור טרם נקבע, בעקבות מאבק ציבורי של תושבים החוששים כי בינוי גבוה יהפוך את האזור לצפוף מדי".

אינפו מדלן שכונת הרצליה הירוקה. מקור: אתר מדלן,
מצב הנדל"ן בהרצליה הירוקה/מקור: אתר מדלן

בכמה נמכרו דירות יד שנייה ודירות חדשות בשכונה?

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב הדר 77 דירת 3 חדרים יד שנייה בשטח 60 מ"ר ב-1.69 מיליון שקל. הדירה במצב שמור בקומה 2 מתוך 2 קומות בבניין שנבנה בשנות ה-70.

ברחוב סוקולוב 77 מוצעת למכירה דירת 4 חדרים חדשה בשטח 100 מ"ר ב-2.46 מיליון שקל. הדירה בקומה 5 מתוך 8 קומות עם מרפסת שמש, מעלית וחניה בבניין חדש שנבנה בשנת 2017.

ברחוב דוד שמעוני 18 מוצעת למכירה דירת 5 חדרים יד שנייה בשטח 125 מ"ר ב-4.49 מיליון שקל. הדירה משופצת וממוקמת בקומה 1 מתוך 7 קומות בבניין שנבנה בשנות ה-2000 הכולל מעלית וחניה.

אשר לעסקאות אחרונות בשכונה, לפי לוח מדלן, בחודש מרץ נמכרה ברחוב בני בנימין 7 דירת 2 חדרים יד שנייה בשטח 46 מ"ר ב-1.355 מיליון שקל. הדירה בקומה 2 מתוך 3 בבניין שנבנה בשנות ה-60.

בחודש מרץ נמכרה ברחוב אלתרמן נתן 25 דירת 4 חדרים יד שנייה בשטח 85 מ"ר ב-2.99 מיליון שקל. הדירה בקומה 2 מתוך 9 קומות בבניין עם חניה שנבנה בשנות ה-2000.

בחודש מאי נמכרה ברחוב דורי 8 דירת 5 חדרים חדשה מקבלן בשטח 133 מ"ר ב-4.009 מיליון שקל. הדירה בקומה 3 מתוך 5 קומות בבניין עתידי שעוד לא נבנה וממתין לקבלת היתר בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully