וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית לבניית 500 דירות חדשות בטירת כרמל

25.6.2018 / 14:14

הוועדה המחוזית חיפה אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית של משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונת מגורים חדשה בחלקה המזרחי של העיר הצפונית

הדמיית שכונת איילת הכרמל בטירת הכרמל. קנפו כלימור אדריכלים,
שכונת איילת הכרמל/קנפו כלימור אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז חיפה שבמנהל התכנון אישרה היום (שני) להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית של משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונת מגורים חדשה בטירת כרמל. מדובר בשכונת איילת הכרמל, שתיבנה במסגרת הסכם הגג שנחתם באחרונה ותכלול 500 דירות.עוד תכלול השכונה שטחים ציבוריים בנויים, מסחר ומתקנים הנדסיים. כמו כן כוללת התוכנית את דרכי הגישה לשכונה בכביש ייעודי מדרום. שטח התוכנית הכולל הוא כ-320 דונם.

השכונה החדשה מחברת בין המרקם הבנוי הקיים לשולי פארק שמורת הכרמל, ומציעה שטחים פתוחים בהיקף של כ-190 דונם המהווים כ-60% משטח התוכנית. מאחר ושטח התוכנית משתרע על פני שיפוע תלול, הבינוי המוצע הוא מדורג ומלווה טופוגרפיה המשתלבת עם הנוף הנפתח מערבה לים.

השכונה ממוקמת בחלקה המזרחי של טירת כרמל, כאשר ממזרח היא גובלת בפארק הכרמל, ממערב ומצפון בשכונות בתים צמודי קרקע ומדרום גובלת באזור בית החולים הפסיכיאטרי ובית העלמין. התוכניות החלות על השטח מייעדות את רובו כאזור חקלאי וכשטח למבני ציבור, אך כוללות גם מגורים מסוגים שונים.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר כי "שכונת איילת הכרמל היא חלק מתוכניות הבנייה שאנו מובילים בעיר טירת כרמל במסגרת הסכם הגג שחתמנו בשנת 2016. השכונה החדשה תכלול 500 יח"ד, מבני ציבור ושטחי מסחר לצד שמירה על ערכי הטבע בפארק הכרמל. אנו ממשיכים במאמץ ליצירת פתרונות דיור איכותיים לזוגות צעירים ולמשפרי דיור בכל חלקי הארץ".

הדמיית שכונת איילת הכרמל בטירת הכרמל. קנפו כלימור אדריכלים,
שכונת איילת הכרמל/קנפו כלימור אדריכלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully