וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה תקים בניין חדש לספרייה הלאומית בירושלים ב-375 מיליון שקל

25.6.2018 / 13:40

הספרייה תוקם בקריית הלאום בבירה, מול בניין הכנסת ובשכנות למוזיאון ישראל. המבנה יכלול 5 קומות תת קרקעיות ו-7 קומות עיליות בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר

הדמיית הספריה הלאומית. אלקטרה,
מבנה ספריית הלאום החדש/אלקטרה

קבוצת אלקטרה בע"מ דיווחה היום (שני) על זכייתה במכרז להקמת בניין משכנה החדש של הספרייה הלאומית של מדינת ישראל בקריית הלאום בירושלים תמורת כ-375 מיליון שקל. הקמת הפרויקט, באמצעות חברת הבת אלקטרה בנייה, מתוכננת לתקופה של 3 שנים, כאשר תחילת הבנייה צפויה ביולי 2018.

הספרייה הלאומית תקום בקריית הלאום בירושלים, על מגרש השוכן במפגש הרחובות קפלן ושדרות רופין, מול בניין הכנסת ובשכנות למוזיאון ישראל. מבנה הספרייה יכלול 5 קומות תת קרקעיות ו-7 קומות עיליות בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר. משכן הספרייה החדש ישלב מרכז המשמש הן למחקר ולעיון, והן לפעילויות תרבות וחינוך. הספרייה תכלול מרכז מבקרים, מרחבי אחסון מאובטחים ומאוקלמים לשמירת אוצרות הספרייה וכן משרדים, מעבדות, בית קפה ואודיטוריום. במבנה ישולבו בטון אדריכלי, זכוכית, חיפויי עץ, אלמנטים טרומיים ייחודיים עם אריחי אבן וחללים שקופים, עבודות טיח אומנותיים, סוגים שונים של ריצופים ועוד.

לדברי איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה, "אלקטרה גאה בבחירה בה להוביל את הפרויקט הלאומי להקמת משכנה החדש של הספרייה הלאומית, ומודה על הבעת האמון בה. הזכייה בפרויקט חשוב זה מאפשרת לנו לעבוד בשיתוף פעולה עם גוף גדול כמו החברה לבניין הספרייה הלאומית, ולתרום מניסיונה ויכולותיה המקצועיות של הקבוצה בכל התחומים הנדרשים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות וביצוע. זכיה זו מצטרפת לזכייה עליה דיווחנו בשבוע שעבר להקמת קריית הממשלה בנתניה, ומהווה נדבך נוסף ביישום אסטרטגית הצמיחה של הקבוצה".

הדמיית הספריה הלאומית. אלקטרה,
מבנה ספריית הלאום החדש/אלקטרה

נזכיר כי בשבוע שעבר פררסמה אלקטרה כי זכתה במכרז של מינהל הדיור הממשלתי לפרויקט קריית הממשלה בנתניה בהשקעה כוללת של כ-250 מיליון שקל. החברה תממן, תתכנן, תקים ותתפעל את קריית הממשלה לתקופה של 25 שנה. קריית הממשלה תוקם בשטח של כ-4 דונם, ותכלול מבנה בן 10 קומות מעל 3 קומות תת קרקעיות. הקמת הפרויקט מתוכננת לתקופה של 3 שנים, והוא יופעל במתכונתBOT (מימון, הקמה ותפעול), כאשר לאחר מכן הוא יופעל בזכיינות לתקופה של 22 שנה.

האדריכל הבינלאומי, הרצוג דה-מרון, נבחר לתכנן את הפרויקט, לצד משרד האדריכלים הישראלי מן שנער אדריכלים. על ניהול התכנון אמון משרד פורן שרים הנדסה ושמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully