וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילסקי: "לא חייבים רק לקנות דירות - צריך להציע דיור להשכרה"

20.6.2018 / 12:34

יו"ר מטה הדיור אמר בכנס של החברה הממשלתית דירה להשכיר כי "בעשור האחרון מחירי הדירות השתוללו, והדבר העיקרי שאנו עובדים עליו כעת הוא קיצור תהליך התכנון"

זאב בילסקי ראש מטה הדיור במשרד האוצר. אילון בדר, דירה להשכיר,
יו"ר מטה הדיור, זאב בילסקי, בכנס המציעים/אילון בדר, דירה להשכיר

"ממשלת ישראל הגיעה למסקנה שלא חייבים רק לקנות דירות - אלא להציע לציבור גם דיור להשכרה. לכן אנחנו נאבקים עכשיו על שינוי תדמית - כל אחד חייב שתהיה לו דירה". כך אמר הבוקר (רביעי) זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור במשרד האוצר, בכנס שערכה חברת דירה להשכיר. לדבריו, "מטה הדיור עוסק בניסיון להביא זוגות צעירים וחסרי דיור להגיע לדירה. בעשור האחרון מחירי הדירות השתוללו והדבר העיקרי שאנו עובדים עליו כעת הוא קיצור תהליך התכנון.

מדובר בכנס מציעים שערכה החברה הממשלתית, במסגרתו קבלנים בוחנים את האפשרות לגשת למכרזים עבור 4 פרויקטים לדיור להשכרה לטווח ארוך בגן יבנה, רמלה, אשקלון וכרמיאל (שם יהיה זה פרויקט ראשון של דירה להשכיר). במהלך הכנס התייחס ביילסקי גם למי שבכל מקרה אינו יכול לרכוש דירה. "גם הם יצטרכו פתרונות - ואפשר לגור בדיור להשכרה", אמר, "הפרויקטים שדירה להשכיר מקימה הם מכוח החלטת ממשלה. אנחנו עושים כל מאמץ כדי לקדם את מטרות החברה ולאפשר לציבור דרך נוספת, דיור להשכרה".

עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר, הוסיף כי החברה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות. "לרשות המקומית יש אינטרס גדול לקדם פרויקט שכירות", הדגיש, "הפרויקטים עוזרים לזוגות צעירים לגור שם, וזה מחזק את הרשות. מבחינת היזמים, בכל אחד מהפרויקטים יש זווית עסקית, 3 נקודות רווח למי שהולך לכיוון של דיור להשכרה. הרווח הברור הוא מהשכרת הדירות וממכירת הדירות לאחר תום התקופה".

מעבר לזה, ציין לוי, "מבנה הפרויקט הוא מעין מגן מס, ועכשיו חוק עידוד השקעות הון נמצא על המדוכה ועושים עדכונים כדי שיהיו הקלות נוספות. יתרון נוסף הוא במימון - פרויקט להשכרה נתפס כפרויקט בטוח יחסית, ולכן המימון בהתאם, מאפשר מימון גבוה".

חיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ ובעלי חברת צמח המרמן, ציין כי "אנחנו בהתאחדות בוני הארץ תומכים במטרות דירה להשכיר. הכיוון של יצירת שוק דירות להשכרה ארוכת טווח הוא חשוב. כדי לייצר תוספת מהותית של דירות, חשוב לשכלל את מאפייני המכרזים על ידי הגדלת מספר הדירות למכירה בפרויקט ובפרט בפריפריה. כדי שהמודל הכלכלי יצליח, ועל הדרך לקצר את משך ההשכרה מ-20 שנים ל-15 שנים, יש לאפשר מכירה של הנכס כנכס מניב בתום תקופת ההשכרה, מבלי לשנות את המיסוי של ההתקשרות עם דירה להשכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully