וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה ישלם כ-33 מיליון שקל למפוני גבעת עמל

17.6.2018 / 18:50

ביהמ"ש נתן צו פינוי ל-18 המשפחות האחרונות בשכונה שבה צפויה חברת אלעד ישראל מגורים לבנות פרויקט יוקרה. התושבים: "מערכת המשפט העבירה מסר ש-70 שנה של מגורים רצופים בשליחות שלטונית וציונית של תושבים ממוצא מזרחי שווים כקליפת השום"

יצחק תשובה בועידת הנשיא 2009. אורי לנץ
יצחק תשובה/אורי לנץ

בית משפט השלום בתל אביב קבע בסוף השבוע האחרון כי 18 המשפחות האחרונות שנותרו בשכונת גבעת עמל ב' בתל אביב יפונו, וזאת בתמורה לפיצוי בסך של כ-33 מיליון שקל. מדובר במשפחות המתגוררות בשטח שבו בונה חברת אלעד ישראל מגורים שבשליטת יצחק תשובה את פרויקט פארק בבלי.

השופט מנחם קליין קבע בפסק הדין כי בעלי הזכויות הקנייניות במקרקעין הם התובעים (חברת אלעד ישראל מגורים שהגישה את התביעה לפינוי התושבים ב-2015). על פי החלטת בית המשפט, המפונים יקבלו פיצוי ממוצע של 1.5-2 מיליון שקל למשפחה. כמו כן, בית המשפט מינה נאמן מטעמו, עו"ד דורון אלקיים, שיהיה אמון לקבל את כספי הפינוי ולהעבירם למפונים כנגד פינוי מלא של המקרקעין.

שכונת גבעת עמל יושבה על ידי המדינה עוד בסוף שנות ה-40 של המאה הקודמת. ב-1961 נמכרו שטחים אלו על ידי המדינה ליזם פרטי, תוך סיכום עמו כי ידאג לדיור ראוי ובעל ערך עבור הדיירים שיפונו. במרוצת השנים הקרקע הועברה מיזם ליזם, כאשר המדינה והיזמים לא עמדו בסיכום על מתן פיצוי ראוי.

מוועד הפעולה בגבעת עמל נמסר בתגובה כי "אחרי שקבע בפסיקתו כי כל תושבי גבעת עמל כיום הינם 'בעלי רשות בלתי הדירה'; ולאחר שקבע בפסיקתו שהמדינה היא ששלחה והושיבה את התושבים בגבעת עמל ב' במהלך קרבות מלחמת העצמאות; ולאחר שפסק כי המדינה הבטיחה להם לפני עשרות שנים דיור אקוויוולנטי חרף דירות שנלקחו מהם, וכי הבטחות אלו הופרו ברגל גסה על ידי בעלי הקרקע; ולאחר שקבע כי הרשויות הזניחו את התושבים לאורך עשרות השנים - הוסיף בית משפט השלום חטא נוסף לשרשרת החטאים שתיאר, וקבע כי התושבים יאבדו את בתיהם ויקבלו פיצוי זעום של עד 1.5 מיליון שקל לנחלה.

"מערכת המשפט העבירה היום מסר ש-70 שנה של מגורים רצופים בשליחות שלטונית וציונית של תושבים ממוצא מזרחי שווים בעיניה כקליפת השום. שופט השלום מנחם קליין התבטא בכתובים במהלך המשפט כי 'כל ניסיונותיי להבהיר שאני עוסק במשפט ולא בצדק נפלו על אוזניים ערלות' - ואכן נוכחנו היום לאסוננו שאין צדק בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully