וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: עלייה של 1.6% במדד מחירי הדירות החדשות

15.6.2018 / 14:00

מדובר בחודשים מרץ-אפריל השנה לעומת החודשיים שקדמו להם, כאשר כמעט שליש מהדירות נמכרו במסגרת מחיר למשתכן. מדד מחירי הדירות הכללי נותר ללא שינוי. איפה עלו המחירים?

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: האטה במכירת דירות חדשות לציבור הרחב)

מגמת הקיפאון בשוק הנדל"ן ממשיכה זה החודש השביעי: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שפורסמו היום (שישי), בחודשים מרץ-אפריל השנה לא חל שינוי במדד מחירי הדיור, המורכב ממחירי דירות חדשות ודירות מיד שנייה, לעומת החודשיים שקדמו להם (פברואר-מרץ 2018). עם זאת, עדיין מדובר בירידה של 0.2% בקצב שנתי (כלומר ב-12 החודשים האחרונים). מדד מחירי הדיור מתפרסם יחד עם מדד המחירים לצרכן אך אינו חלק ממנו.

אם בודקים את מדד מחירי הדיור בחלוקה לפי מחוזות רואים שינויים: כך, למשל, במחוז ירושלים נרשמה בחודשיים האחרונים עלייה של 1.1% במדד מחירי הדיור לעומת החודשיים שקדמו להם; במחוז צפון חלה עלייה של 0.2% במחירים; ובמחוז חיפה עלה המדד ב-0.5%.

במחוז מרכז חלה דווקא ירידה בשיעור של 0.4% במדד המחירי הדיור לחודשים מרץ-אפריל השנה. גם במחוז תל אביב נרשמה ירידת מחירים בשיעור של 0.3%; ואילו במחוז דרום לא חל שינוי במחירים.

אשר למדד מחירי הדירות החדשות, בחודשיים האחרונים חלה עלייה בשיעור של 1.6% לעומת חודשים פברואר-מרץ השנה, וזאת למרות שכמעט שליש מהעסקאות (26.2%) שנבדקו הן בתמיכה ממשלתית - כלומר דירות מוזלות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

אשר למדד המחירים לצרכן, בחודש מאי עלה ב-0.5%. מתחילת השנה עלה המדד ב-0.8% וב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-0.5%.

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
גוש דן/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully