וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "קיצצנו את משך הבנייה של דירות חדשות ב-25%"

7.6.2018 / 13:25

בוועידה להתחדשות עירונית של מרכז הבנייה הישראלי בירושלים, אמר שר הבינוי והשיכון כי בתוך 3 שנים הצטמצם משך הבנייה מתכנון ועד אכלוס מ-15 שנים ל-11 שנים

הילה ציאון מדברת על התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי/עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: כל מה שצריך לדעת על התחדשות עירונית)

"ב-3 השנים האחרונות קיצצנו את משך הבנייה של דירות חדשות ב-25%, מ-15 שנים ל-11 שנים" - כך אמר היום (חמישי) שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בוועידה להתחדשות עירונית שעורך מרכז הבנייה הישראלי בירושלים. בהמשך התייחס לסוגיית הדיור להשכרה והציע לדחות את תשלום המע"מ של מיזמים מסוג זה עד למועד המכירה, כדי לתמרץ יזמים לבנות פרויקטים מסוג זה. הוא חזר על דבריו מהשבוע החולף לגבי היישובים הבדואים בדרום הארץ והבהיר כי יש לחזק את הישובים היהודים הקיימים באזור, משום ש"זאת מדינה יהודית ולא מדינה בדואית", כך הבהיר.

חגי רזניק, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, לקח גם הוא חלק בכנס והתייחס לסוגיית ההתחדשות עירונית. "כל שקל שהמדינה לא תשקיע היום בהתחדשות עירונית, הם לפחות 10 שקלים שהיא תיאלץ להשקיע בעתיד בבנייה חדשה", טען והדגיש כי "אסור לנו, כמדינה, לקמץ ידיים בקידום הנושא - ויש לזרז את הקמת הקרן להתחדשות עירונית, אשר תתמוך בתשתיות והתחדשות בפרפריה, לצד קידום מתן קרקע משלימה בפרויקטים והמשך יצירת הסכמי מסגרת מול רשויות מקומיות".

רזניק הסביר כי מחקרים אקדמיים מציגים יחס גדול יותר בין השקעה מיידית בהתחדשות עירונית מול חיסכון עתידי לבנייה חדשה. "תהליכי התחדשות נשענים על תשתיות קיימות, ישירות ועקיפות, ומתבצעים במרכזי ערים - כך שמעבר לערך המוסף החברתי העצום בתהליכים מסוג זה, יש כאן גם שיקול כלכלי ארוך-טווח ברור ומובהק", הבהיר.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט הוועידה להתחדשות עירונית. ארז עוזיר,
שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בוועדה להתחדשות עירונית/ארז עוזיר

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הזהיר כי "הקרקע הפנויה הולכת ואוזלת, ונכון יותר לבנות את המדינה מחדש על אותם הבניינים משנות ה-50 וה-60". הוא הוסיף כי "בכל עיר שהיא בעלת פוטנציאל התחדשות עירונית משמעותי יהיו אנשי מקצוע, אנשי קהילה ותכנון שיטפלו בנושאי ההתחדשות העירונית וייעלו את התהליכים. שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הללו לא היה עד היום. כל הרשויות שיאיצו את ההתחדשות העירונית, יקבלו מימון ותמריצים מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully