וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור מזורז: ‏15 אלף דירות לאוכלוסייה הערבית בצפון הארץ

22.5.2018 / 19:00

מדובר בתוכנית להרחבת היישוב ג'דידה מכר, שאושרה להפקדה על ידי הותמ"ל וקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. היא כוללת 2 אזורי תעסוקה בהיקף 600 אלף מ"ר, פארק בשטח 160 דונם ויחידות דיור מוגן ודירות לזוגות צעירים

הדמיה טנטור. קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים,
הרחבת היישוב ג'דידה מכר על גבעות טנטור/קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, החליטה היום (שלישי) להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית להרחבת היישוב הערבי ג'דידה מכר שבגליל המערבי. מדובר בתוכנית הגדולה ביותר שמתוכננת בצפון לחברה הערבית, היוצרת חיבורים בין הבינוי הקיים למתחם המגורים החדש.

התוכנית, המקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, ממוקמת בגבעות טנטור שמדרום ליישוב ובנגישות לכבישים ארציים - כביש 85 מדרום, כביש 70 ממזרח וממערב חלקו הצפוני של כביש 6 שצפוי להיבנות בעתיד. היא מקושרת לתחנות הרכבת באזור באמצעות רשת קווי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים).

בנוסף למתחמי הדיור החדשים שמקדם הותמ"ל, מקודמות ביישוב כיום תוכניות מפורטות נוספות וכן תוכנית מתאר כוללנית על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון. התוכנית שהופקדה היום משתרעת על שטח של כ-5,300 דונם וכוללת תוספת של כ-15 אלף יחידות דיור, בהן דירות קטנות ודיור מוגן.

הדמיה 2 - טנטור. קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים,
הרחבת היישוב ג'דידה מכר/קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

במרכז מתחם המגורים החדש תוקם שדרה עירונית ראשית, ובה יוקמו מבנים של עד 7 קומות בעירוב שימושים של מגורים, מסחר, משרדים ומבני ציבור. הרחובות במתחם יכללו מדרכות רחבות, שבילי אופניים ושטחים פתוחים. בחיבור שבין הישוב הקיים ומתחם המגורים החדש יוקם פארק עירוני על שטח של 160 דונם.

בחלק המזרחי והמערבי של היישוב ובסמוך לכביש 70 וחלק כביש 6 המתוכנן, יוקמו 2 אזורי תעסוקה חדשים בהיקף כולל של כ-600 אלף מ"ר. הם יכללו משרדים ומסחר כמו גם תעשייה חקלאית. עוד כוללת התוכנית, שנערכה על ידי משרד האדריכלים קולקר קולקר אפשטיין, הרחבת ושדרוג כבישים 70 ו-85; וכן חיבור של מתחם המגורים החדש לתחנת הרכבת החדשה המתוכננת בעכו-מזרח ולמרכז תחבורה משולב שבסמוך אליה.

הדמיה- טנטור. קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים,
הרחבת היישוב ג'דידה מכר/קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully