וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על קו החוף: היתר בנייה ראשון לפרויקט פינוי בינוי בבת ים

21.5.2018 / 15:48

מדובר במגדל בעירוב שימושים, שיכלול 35 קומות ו-135 דירות מגורים לצד מלון בוטיק בסמוך לחוף בת ים, במקום בניין ישן משנות ה-60 של המאה הקודמת שכולל 24 דירות בלבד

פרויקט פינוי בינוי בבת ים. טוטם הדמיות,
פרויקט פינוי בינוי בבת ים/טוטם הדמיות

עיריית בת ים הוציאה באחרונה היתר לפרויקט הפינוי בינוי הראשון שייבנה בעיר. מדובר בפרויקט Dream Tower הממוקם על הטיילת הצפונית בבת ים. מדובר בבניין ישן משנות ה-60 של המאה הקודמת, שכולל 4 קומות ו-24 דירות והוכרז באותה תקופה כמסוכן למגורים. על פי התוכנית, שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בתל אביב, הבניין הישן יהרס ובמקומו יוקם מגדל עם 35 קומות ו-135 דירות חדשות וכן מלון בוטיק עם 65 סוויטות.

הבניין פונה על ידי החברות פסו רומי ובר-און, שנכנסו בנעליהן של החברות מצלאווי ושיכון ובינוי, אשר קידמו את הפרויקט במהלך 10 השנים האחרונות. פסו רומי ובר און דאגו לדיירים למקומות מגורים חלופים בטרם קבלת ההיתר ובתאום עם העירייה וכעת ישווקו את הפרויקט, שעלותו נאמדת ב-220 מיליון שקל.

24 הדיירים הוותיקים יקבלו דירות תמורה בנות 4 ו-5 חדרים שיהיו גדולות בכ-30 מ"ר ברוטו מהדירה הרשומה על שמם כיום בטאבו בקומות 6-13. שאר המגדל יכלול דירות בנות 2.5, 3, 4 ו-5 חדרים בגדלים שונים וכן דירות פנטהאוז במחיר של כ-40 אלף שקל למ"ר. סוויטות המלון ישתרעו על שטח שבין 24-37 מ"ר בקומות התחתונות (1-5). שטחה של דירת 2.5 חדרים יעמוד על 58 מ"ר כך שמחירה יעמוד על כ-2.32 מיליון שקל.

לדברי מיכה בראון, מבעלי חברת בר און, "האתגר הגדול בהקמת הפרויקט היה פינוי מהיר של בעלי הדירות מהמבנה, עוד בטרם קבלת היתר הריסה, כיוון שמצבו הרעוע סיכן את המתגוררים בו. במגדל החדש יראו הדיירים מהחלון ים ואף ישמעו את רחשי הגלים, לאור הקרבה המשמעותית לחוף. על אף המיקום המרכזי, בקרבת החוף וסמוך למרכז העיר, פער המחירים בין הדירות בפרויקט לדירות בפרויקטים עם קרבה דומה לים בתל אביב או יפו, עומד על יותר מ-100%. כלומר פחות מ-2 ק"מ צפונה מאיתנו המחירים מגיעים ל-100 אלף שקל למ"ר ויותר".

ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, מסר כי "אחרי שנים רבות של תכנון וקידום התחדשות עירונית, אני שמח שהגענו לרגע שבו תוכניות פינוי בינוי עוברות מהנייר לביצוע בשטח. זהו פרויקט חשוב ומרכזי, המהווה יריית הפתיחה לעשרות הפרויקטים שצפויים לצאת לדרך בשנים הקרובות, ויוסיפו לעיר עוד אלפי יחידות דיור חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully