וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בהליך מזורז: 2,100 יחידות דיור בבני ברק

16.5.2018 / 13:04

הדירות החדשות שבנייתן אושרה בותמ"ל יבנו על שטח מצפון לשטח העירוני הבנוי של העיר ולדרך אם המושבות, מזרחית לכביש 4 ודרומית לנחל הירקון. השכונה תהיה בעלת צביון דתי

אזור תעשייה בני ברק, דצמבר 2016. ראובן קסטרו
בני ברק/ראובן קסטרו

הותמ"ל החליטה היום (רביעי) לאשר את תוכנית תמ"ל 1045 בבני ברק. מדובר בתוכנית לבניית 2,100 יחידות דיור חדשות בעיר על שטח שעל פי התוכנית הקיימת היה מיועד לתעסוקה וכת שונה יעודו. בני ברק היא אחת מהערים הצפופות בארץ וקיים בה מחסור של דירות.

במסגרת התוכנית ייבנו לצד המגורים גם שטחי תעסוקה ומסחר מניבים וכן פתרונות שונים להתמודדות עם ריבוי התשתיות בשטח. השכונה החדשה, שבהתאם להחלטת ממשלה תהיה בעלת צביון דתי, ממוקמת מצפון לשטח העירוני הבנוי של בני ברק ולדרך אם המושבות, מזרחית לכביש 4 ודרומית לנחל הירקון. היא קודמה בשיתוף פעולה מלא מול עיריית בני ברק ומתאימה לצורכי המגזר הדתי, החל מגיבוש הפרוגרמה לשטחי ציבור, התאמת הגובה הנדרש, התאמת גודל הדירות וחזית הבניינים.

התוכנית קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל באמצעות מרחב ת"א ומנהל הפרויקט אורי הורביץ. אדריכל התוכנית הוא אלי פירשט. גודל יחידת דיור ממוצע בתכנית עתיד להיות 90 מ"ר ו-20% מיחידות הדיור המוצעות בתכנית הן יחידות דיור קטנות. פריסת המגרשים לצורכי הציבור ועירוב השימושים במבני המגורים מאפשר נגישות מירבית לתושבי השכונה המתוכננת.

תוכנית הרחבה בני ברק נדלן. רשות מקרקעי ישראל,
הדמיית התוכנית החדשה/רשות מקרקעי ישראל

רצף בין השטח העירוני מדרום ופארק הירקון מצפון

"בעיצומו של משבר הדיור, יש חשיבות עצומה לאישור התוכנית ואפשרות הוספת יחידות הדיור במטרופולין תל אביב"

השכונה תיבנה על פי התוכנית בצורה שתאפשר רצף בין השטח העירוני הבנוי מדרום ופארק הירקון מצפון
יצירת הרצף כוללת את הקמת גשר הרלינג וקירוי חלקי של דרך 491 ומסילת הברזל. באזורים רבים בתוכנית מתוכנן עירוב שימושים לאורך הרחובות, שמטרתו לייצר אינטנסיביות עירונית וזאת באמצעות חזיתות מסחריות ושילוב מבני ציבור תוך ניצול הפרשי המפלסים בתכנית.

מתכננת מרחב ת"א, גילי טסלר, אמרה כי "בעיצומו של משבר הדיור, יש חשיבות עצומה לאישור התוכנית ואפשרות הוספת יחידות הדיור במטרופולין תל אביב. זאת ועוד, תוכניות המתוכננות על ידי רשות מקרקעי ישראל ובעיקר במחוז תל אביב נותנות מענה לצרכי יחידות אלו ולמימושן. העיר והמרחב העיסקי כבר פועלות לתכנון, לביצוע והמימוש בפועל".

מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, ציין כי "מדובר בתוכנית בלב אזור הביקוש המאפשרת מתן מענה לאוכלוסייה החרדית המבקשת לשפר דיור או אוכלוסייה חדשה המבקשת להשתכן בעיר. התוכנית מותאמת לצרכי המגזר והעיר וזכתה לשיתוף פעולה מבורך ותמיכה גדולה מראש עיריית בני ברק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully