וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה יותר מעשור: ירידה שנתית במדד מחירי הדיור

15.5.2018 / 18:30

הלמ"ס: מדובר בחודש שישי ברציפות במהלכו נרשמה ירידה במדד מחירי הדיור. בחודשים פברואר-מרץ ירד המדד ב-0.2% לעומת החודשיים שקדמו לו וב-12 חודשים ב-0.1%. מחיר עסקה ממוצעת לדירה ברבעון הראשון - 1.483 מיליון שקל. איפה חלו עליות מחירים?

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

מגמת הקיפאון בשוק הנדל"ן ממשיכה זה החודש השישי: מדד מחירי הדיור בחודשים פברואר-מרץ 2018 ירד ב-0.2% לעומת החודשיים שקדמו להם (ינואר-פברואר 2018) - והשלים ירידה של 0.1% ב-12 החודשים האחרונים. כך מפרסמת הערב (ראשון) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). מדד מחירי הדירות מתפרסם יחד עם מדד המחירים לצרכן אך אינו חלק ממנו.

מדובר בפעם הראשונה מזה למעלה מעשור שמדד מחירי הדיור נמצא בטריטוריה שלילית. בלמ"ס אף בדקו את מחיר העסקה הממוצעת של דירה ברבעון הראשון של השנה, שעמד על 1.483 מיליון שקל.

אשר לחלוקה למחוזות, במחוז ירושלים נרשמה בחודשיים האחרונים (פברואר-מרץ) עלייה של 1.2% לעומת החודשיים שקדמו להם; במחוז צפון חלה עלייה של 0.4%; ובמחוזות חיפה והמרכז נרשמה עלייה של 0.4% במדד מחירי הדיור.

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
ירידה במדד המחירים. העיר תל אביב/דרור עינב

ירידה של 1.5% במדד מחירי הדיור במחוז דרום

לעומת זאת, במחוז תל אביב חלה ירידה בשיעור של 0.9% במדד מחירי הדיור בחודשים פברואר-מרץ השנה, לצד ירידה משמעותית יותר בשיעור של 1.5% במחוז דרום.

אשר למדד מחירי הדירות החדשות, בחודשיים האחרונים חלה ירידה בשיעור של 1.2% לעומת ינואר-פברואר השנה, אולם יש לציין כי כמעט שליש מהעסקאות (28.2%) שנבדקו הן בתמיכה ממשלתית - כלומר דירות מוזלות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

במקביל, מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אפריל ב-0.4%. לאחר עדכון המדד עומד קצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים על 0.4%. עליות בולטות נרשמו במחירי הירקות והפירות טריים (4.1%), הלבשה והנעלה (2.2%). ירידות בולטות נרשמו במחירי המכוניות (1.4%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully