וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: מוביל תוכנית להקמת רובע שגרירויות בירושלים

15.5.2018 / 12:23

בכנס נדל"ן אמר שר הבינוי והשיכון כי המעבר של שגרירות ארה"ב מת"א לירושלים מהווה את הסנונית הראשונה: "מתכננים לבנות שגרירויות לעוד מדינות". הוא קרא לשגרירות הבריטית להזדרז: "המקומות הטובים עם הנוף לעיר הולכים ואוזלים"

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט  בכנס השנתי השביעי לתכנון ובנייה של משרד עוהב"ד אגמון ושות' רוזנברג הכה. ששון תירם,
שר הבינוי והשיכון יואב גלנט/ששון תירם

האם המעבר של שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים מהווה רק את הסנונית הראשונה של מעבר שגרירויות לעיר? שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הכריז היום (שלישי) כי הוא מוביל תוכנית להקמת רובע שגרירויות בירושלים. "כפי שיש בכל עיר בירה ברחבי העולם - אנחנו מתכננים לבנות שגרירויות לעוד מדינות", אמר גלנט בכנס השנתי השביעי לתכנון ובנייה של משרד עוהב"ד אגמון ושות' רוזנברג הכהן. גלנט הוסיף: "המקומות הטובים עם הנוף לעיר הולכים ואוזלים. העברת השגרירות האמריקאית היא הסנונית הראשונה"; ואף קרא לממשלה הבריטית להזדרז להעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים.

בהמשך התייחס שר השיכון למצב הנדל"ן בישראל. "מחירי הדיור עלו פי 2 בעשור", אמר, "כ-50% מאזרחי המדינה וכ-60% מהאוכלוסייה היהודית מתגוררים בין אשדוד לחדרה - שמהווים 15% משטח המדינה. לפיכך אנחנו נידרש למיליון דירות ב-20 השנים הקרובות".

שר השיכון התייחס לבירוקרטיה הסבוכה ולזמן הארוך שבבניית פרויקט מגורים בישראל. "לבנות דירות בשכונה בישראל בתנאים הקיימים לוקח 15 שנה. בעולם החופשי זה אורך 3 שנים בממוצע - שנתיים בסינגפור, (ואני לא מדבר על סין), 3-4 שנים באירופה ואמריקה", אמר. "אצלנו משרד הבינוי והשיכון מפתח את השטח ומוציא מכרזים; משרד הכלכלה בונה גני ילדים; משרד התחבורה בונה את הדרכים; משרד החינוך מקים את בתי הספר; והמועצה המקומית אחראית על הפיתוח הסופי. בסופו של דבר כל אחד עושה מה שהוא רוצה כי אין פרויקטור אחד".

לדבריו, "ההיגיון הבסיסי זה שהשכונה מחכה לתושב. אנחנו הנענו את פרויקט תכנן ובנה בחריש, שם עומדות להיבנות 1,200 דירות על ידי קבלן אחד שזכה במכרז וצריך לסיים את הקמת השכונה מרגע הזכייה. כאשר האזרחים יגיעו לשכונת אור המזרח, הם יגיעו לשכונה עם בתי ספר פועלים, דשא שתול, אבנים משתלבות ובתים גמורים. האכלוס עצמו יבוצע רק ב-3 החודשים האחרונים ואנחנו כבר בדרך להניע עוד 2 מכרזים משמעותיים כאלה בזמן הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully