וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת רכישה תקים פרויקט יוקרה ליד שוק הכרמל בת"א

14.5.2018 / 16:50

הקבוצה, שאורגנה על ידי חברת פסו גוב, מימשה אופציה לאחר שרכשה מחברת דמרי את מבנה "בית העמודים" המיועד לשימור ו-2 מבנים נוספים סמוכים תמורת 142 מיליון שקל

מערכת וואלה!

(בווידאו: בכמה עלו מחירי הדירות מקום המדינה ועד היום)

חברת י.ח דמרי הודיעה היום (שני) לבורסה לניירות ערך בתל אביב על מימוש אופציה למכירת 3 מבנים בלב תל אביב, בסמוך לשוק הכרמל ונחלת בנימין, תמורת 142 מיליון שקל לידי חברת הנדל"ן פסו גוב. האחרונה מתכננת להפוך את המבנים, שניים מהם מיועדים לשימור, לפרויקט יוקרה למגורים באמצעות קבוצת רכישה.

מדובר במבנה האייקוני לשימור "בית העמודים" ברחוב התבור בתל אביב ומבנה נוסף חדש יותר, שעבורם תשלם פסו גוב 125.5 מיליון שקל; וכן בניין לשימור ברחוב מוהליבר שעבורו תשלם החברה 16 מיליון שקל. החברה, בבעלות שמר גוב ועידו פסו, חתמה לפני כשנה על הסכם אופציה לרכישת 3 המבנים, ובשנה החולפת גיבשה קבוצת רוכשים.

הפרויקט שייקרא "מתחם בנג'מין" צפוי לכלול דירות בנות 3-4 חדרים ודירות מיוחדות במחיר התחלתי של 3 מיליון שקל; וכן חניון תת קרקעי שמעליו חצר פנימית בשטח של כ-1,000 מ"ר. עלות הקמתו מוערכת ב-300 מיליון שקל. מבנה בית העמודים יעבור תהליך שימור ויישאר כמו במקור - מבנה בן 3 קומות. הוא אף יכלול חזית מסחרית בקומת הקרקע ו-31 דירות בסך הכול.

בצמוד למבנה המרכזי (בית העמודים), בצד הדרום-מערבי של המתחם, קיים מבנה המיועד להריסה ברחוב התבור 44. במקומו ייבנה מבנה מודרני בן 7 קומות שיכלול 25 דירות. המבנה השלישי צמוד גם הוא לבית העמודים, בחלק הצפון-מזרחי של המתחם ברחוב רמב"ם 18 פינת מוהליבר 49, והוא מיועד לשימור לא מחמיר. המבנה בנוי בסגנון הבאוהאוס וכולל 3 קומות, אליו יתווספו 2 קומות נוספות והוא יכלול בסך הכול 24 דירות.

הדמיית פרויקט בית העמודים חדש. דיגיטל קלאוד,
הדמיית פרויקט בית העמודים/דיגיטל קלאוד

שחזור ארכיטקטוני מלא של תוכניות הבניין המקוריות

בית העמודים (בית זלמן נח), שתוכנן על ידי אדריכל יהודה מגידוביץ' ונבנה ב-1927, נמשך מרחוב רמב"ם לרחוב התבור ומשתרע על שטח של כ-2 דונם (רחוב רמב"ם 12-16 והתבור 46) פינת נחלת בנימין. הבניין נבנה בסגנון ניאו-קלאסי ומאופיין בקשתות ועמודים ומכאן כינויו. במסגרת הקמת המתחם, יבוצע שחזור ארכיטקטוני מלא של תוכניות הבניין המקוריות (תב"עות), כולל העיטורים, התבליטים והחריטות, תוך הקפדה על שימור החומרים האותנטיים מהם נבנה הבית על ידי אדריכל יניב פרדו.

שכונת נחלת בנימין הוקמה בדצמבר 1909 במקביל לאחוזת בית. היא כללה רחוב אחד, המקביל לרחוב הרצל - הרחוב הראשי של אחוזת בית - וכן את רחוב קלישר בו בנה אשר פולישוק, ממייסדי השכונה ומיוזמי איחודה עם שכונת תל אביב, את ביתו. ב-1911, כשאחוזת בית כבר נקראה תל אביב, הצטרפה אליה באופן חלקי נחלת בנימין, דרך הסכם לפיו תל אביב תספק מים ושירותים ונחלת בנימין תחבר את רחובותיה לתל אביב ותשתתף בעלות אחזקת התשתיות העירוניות. כעבור שנה, סופחה כחלק אינטגרלי לעיר.

מהחברה מסרו היום כי "אנו גאים להיות חלק מפרויקט בסדר גודל כזה. נחלת בנימין היא מרכז הבילויים, התרבות, הקולינריה והאדריכלות של תל אביב, יושבת על הציר המרכזי ביותר בעיר המרכזית ביותר, ומכילה את כל מה שיש לתל אביב להציע. בנחלת בנימין נוצר מצב מיוחד - שילוב של שקט ושלווה במיקום כל כך מרכזי".

הדמיית פרויקט בית העמודים חדש. דיגיטל קלאוד,
הדמיית פרויקט בית העמודים/דיגיטל קלאוד
הדמיית פרויקט בית העמודים חדש. דיגיטל קלאוד,
הדמיית פרויקט בית העמודים/דיגיטל קלאוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully