וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ירושלים: האם תזהו את הבניינים החשובים של בירת ישראל?

13.5.2018 / 9:00

הכנסת או אצטדיון טדי? הספרייה הלאומית או מלון ממילא? לכבוד יום ירושלים הכנו עבורכם את החידון האולטימטיבי למי שחושב שהוא מכיר את ירושלים כמו את כף ידו

פרויקט בנייה של מגדלים בעיר ירושלים. ShutterStock
ירושלים/ShutterStock

לפני 51 שנים אוחדה עיר הבירה ירושלים, ומאז היא לא מפסיקה להתפתח. על פי נתוני מכון ירושלים למחקרי מדיניות, ההגירה השלילית מירושלים נמשכת - ובשנת 2016 עזבו את הבירה 7,900 תושבים. כ-882,700 תושבים גרו בעיר בשנת 2016, המהווים כעשירית מתושבי ישראל. כ-550,100 מתושבי הבירה יהודים, כ-62% מכלל יושביה. 332,600 בני אדם המהווים 38% הנותרים - ערבים. 17,700 אזרחים עזבו את ירושלים ועברו אליה 9,800 תושבים חדשים.

למרות ההגירה השלילית, על דבר אחד אי אפשר להתווכח: עיר הקודש, המשלבת ישן וחדש, נראית כיום שונה לחלוטין מאז - אבל ממשיכה לשמור על הקסם שלה. מלבד המראות העתיקים המוכרים, מבנים רבים קמו בה וחלקם אף עומדים עד היום, לחלקם תפקיד משמעותי בעיצוב הנוף האורבני של העיר. בעזרת חברת הבנייה הוותיקה סולל בונה, איתרנו צילומי ארכיון של אתרים ותיקים בעיר. חושבים שאתם יודעים איפה "האשתנור" הכי טעים, גדלתם עם "אג'ואים" בכיסים ועשיתם לחבר "אבויויו" בעיניים עצומות? בואו תראו כמה אתם מכירים את ירושלים בחידון הווינטג' הגדול. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully