וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה הצעה להגדלת היצע הדיור הציבורי

13.5.2018 / 12:30

במסגרת הצעת החלטה שקידם שר האוצר, משה כחלון, דירות שהאפוטרופוס הכללי סיים לנהל אותן ומועברות לידי המדינה, יוקצו לטובת זכאי מערך הדיור הציבורי

שר האוצר משה כחלון על מחיר למשתכן. משרד האוצר,
שר האוצר משה כחלון/משרד האוצר

הצעת החלטה של הממשלה להגדיל את היצע הדיור הציבורי אושרה היום (ראשון) פה אחד בישיבת הממשלה. מדובר בהצעה שקידם שר האוצר, משה כחלון, במסגרתה דירות המועברות מהאפוטרופוס הכללי לידי המדינה יוקצו לטובת זכאי הדיור הציבורי.

על פי הצעת ההחלטה, מדובר בדירות שהאפוטרופוס הכללי פסק מלנהל אותן לאחר שתמה תקופת ניהולן; והן מועברות לקניין המדינה לאחר שבית המשפט השתכנע כי אין הצדקה להמשיך ולנהל אותן. החשב הכללי במשרד האוצר יגבש המלצות לשימוש בדירות אלה, שירשמו על שם המדינה ויועברו לניהולה של חטיבת הנכסים, רכש ולוגיסטיקה בחשב הכללי. ההמלצות יוגשו לשר האוצר תוך 90 יום.

במשרד האוצר ציינו היום כי החשב הכללי יבחן את ההיבטים המקצועיים והמשפטיים של מספר נושאים, ובהם התאמת הדירות לצרכי הדיור הציבורי, בהתחשב בשווי הדירות, בשימוש הנוכחי שלהן ובזכויות שקיימות לגביהן לדיירים נוכחיים ולצדדים שלישיים; וכן את המחויבות החלה על המדינה כלפי אדם שמעוניין בנכס עזוב כהגדרתו בחוק האפוטרופוס הכללי, באופן שזכויותיו לא יפגעו מהעברת הדירה לדיור הציבורי.

השר כחלון מסר כי "מדובר בבשורה של ממש עבור משפחות רבות, שמחכות יותר מדי שנים לקורת גג במסגרת הדיור הציבורי. המהלכים שהובלנו בשנים האחרונות הביאו, הלכה למעשה, להגדלת מלאי הדירות, קיצור דרמטי של זמן ההמתנה הנדרש לדירה וצמצום תור הממתינים. הדאגה לזכאי הדיור הציבורי היא חלק בלתי נפרד מהמאבק הצודק לצמצום הפערים החברתיים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully