וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלים, מסחר ומעונות סטודנטים: תוכנית חדשה בגבעת שמואל

30.4.2018 / 14:45

כחודשיים לאחר שאושרה תוכנית המתאר הכוללנית לעיר, מקדמת הוועדה המחוזית מרכז תוכנית בנייה להקמת 4 מגדלים בני כ-20 קומות שיכללו כ-300 דירות. עוד מתוכננים: מעונות עם 150 יחידות דיור, מתחמי מסחר, פארק בשטח 12 דונם ושימור מגדל המים ההיסטורי

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ירידה בשיעור של כ-20% במכירת דירות בשנה)

כחודשיים לאחר שאושרה תוכנית המתאר הכוללנית, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז שבמנהל התכנון החליטה היום (שני) לקדם תוכנית בנייה מפורטת בגבעת שמואל - המשלבת מגורים, מסחר ומעונות סטודנטים, לצד פארק בשטח של כ-12 דונם.

התוכנית כוללת הקמה של 3 מבני מגורים בני 19, 20 ו-24 קומות, ובהם 240 יחידות דיור שיוקמו מעל קומת מסחר הפונה אל רחוב הנשיא. מבנה מגורים נוסף בן 16 קומות יוקם על רחוב הזיתים ויכלול 60 יחידות דיור. מתוך כלל הדירות, כ-60 יחידות יוקצו עבור דירות קטנות.

עוד כוללת התוכנית הקמה של 2 מבני ציבור חדשים: מעונות סטודנטים על רחוב הנשיא, שיכללו 150 יחידות דיור; ומבנה ציבור שישמש עבור מוסדות חינוך. כמו כן, התוכנית כוללת שמירה של 2 בתי הכנסת הקיימים כיום במתחם, וכן שימור מגדל המים ההיסטורי.

פארק הגבעה גבעת שמואל הדמיה. משרד מייזליץ כסיף אדריכלים,
פרויקט פארק הגבעה בגבעת שמואל/משרד מייזליץ כסיף אדריכלים

ציר מעורב שימושים וציר ירוק שיתחברו בפארק ירוק

התוכנית, שקודמה על ידי עיריית גבעת שמואל ובעלים פרטיים, מצויה על מקרקעין בבעלות רשות מקרקעי ישראל, בשטח של 36 דונם. היא ממוקמת במתחם הרחובות הנשיא מצפון, הזיתים ממערב, שדרות מנחם בגין ממזרח וגובלת עם המרכז הוותיק של גבעת שמואל מדרום.

במנהל התכנון מציינים כי התוכנית, שנערכה על ידי משרד מייזליץ כסיף אדריכלים, מיישמת את עקרונות תוכנית המתאר לעיר, שכוללים, בין היתר, את הפיכתו של רחוב הנשיא לציר ראשי.

כמו כן, בתוכנית נקבעו 2 צירים שישתלבו ויתחברו בפארק המוצע - ציר ראשי שיהיה מעורב שימושים (מגורים, תעסוקה ומסחר), אשר יחצה את גבעת שמואל מדרום לצפון; וציר ירוק, המיועד לשטחי פנאי ונופש ומעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים, שצפוי לחצות העיר ממזרח למערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully