וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית מתאר לבאר יעקב: תוספת של יותר מ-8,000 דירות

22.4.2018 / 12:51

בסך הכול כוללת התוכנית, שהופקדה להתנגדויות הציבור, כ-27 אלף יחידות דיור חדשות - חלקן ייבנו במתחם צריפין. עוד כוללת התוכנית שצפויה לשלש את האוכלוסייה ביישוב: תוספת שטחי מסחר ותעסוקה, הקמת 2 פארקים בהיקף 180 דונם ושימור אתרים היסטוריים

שכונת צמרת המושבה בבאר יעקב. ניב אהרונסון
באר יעקב/ניב אהרונסון

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז מרכז שבמנהל התכנון אישרה היום (ראשון) להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית מתאר חדשה ליישוב באר יעקב. התוכנית כוללת תוספת של כ-8,140 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-88 אלף תושבים. כיום מתגוררים בישוב כ-22 אלף איש.

שטח השיפוט של היישוב משתרע על פני 9,463 דונם והוא עתיד להתרחב בעוד כ-850 דונם עם השלמת פינוי מחנה צריפין. עד כה אושרו בבאר יעקב תוכניות להקמת 19,500 יחידות דיור (שטרם נבנו - כולל בנייה במתחם צריפין). בסך הכול כוללת תוכנית המתאר 27,500 דירות.

במנהל התכנון מציינים כי התוכנית צפויה לשלש את אוכלוסיית היישוב הקיים, ובמסגרת זאת היא מציעה תוספת של שטחי מסחר ותעסוקה. כמו כן, יוקמו שני פארקים בהיקף של כ-180 דונם בצפון-מערב היישוב כחלק ממתחם צריפין, ופארק נוסף שיוקם בחלק הדרום-מערבי של היישוב.

יתרונות כמו קרבה לבתי חולים, רכבת וצירי תחבורה ראשיים

עוד כוללת התוכנית הצעה לחבר את המרקם הבנוי של היישוב, הנמצא מדרום לדרך 4313 (כביש עוקף באר יעקב), עם אזורי הפיתוח החדשים שנמצאים ברובם הגדול בשטחי מחנה צריפין (מצפון לדרך 4313), לידי מרקם עירוני אחיד. בנוסף, היא מציעה לחזק את רחוב נעמי שמר ולהפוך אותו לרחוב מרכזי עם תוספת של שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים, שבו יעבור בו הקו החום של הרכבת הקלה.

בנוסף, היא מציעה הקמת מרכז עסקים חדש במפגש של רחוב נעמי שמר עם דרך 4313. עוד מתווה התוכנית הנחיות להכנת תוכניות מפורטות לאתרים היסטוריים המצויים ביישוב, דוגמת מפקדת חסן סלאמה, שרידי הכפר סראפנד אותם מציעה התוכנית לשמר.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי משרד קולקר אפשטיין אדריכלים, מעצבת ישוב אחד ומייצרת חיבור בין שטחי הפיתוח החדשים לוותיקים. היא מעצימה את יתרונותיו הבולטים במרחב, כמו קרבה לבתי חולים, רכבת, צירי תחבורה ראשיים והקו החום של הרכבת הקלה. כל אלו, לצד מערך השטחים הפתוחים שהתוכנית כוללת, ייצרו יישוב איכותי ומרכזי במרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully