וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת דירה להשכיר תקנה 700 דירות להשכרה באזורי הביקוש

26.3.2018 / 14:48

החברה הממשלתית פרסמה קול קורא ליזמים במסגרת תוכנית "השכר ומהר", שמטרתה להגדיל את היצע הדירות שיוצעו לשכירות ארוכת טווח גם על קרקעות פרטיות

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: אביב אירגז ואביחי ברוך

(בווידאו: כל מה שרציתם לדעת על פרויקט דירה להשכיר)

החברה הממשלתית דירה להשכיר פרסמה היום (שני) קול קורא ליזמים למכור לה כ-700 יחידות דיור בפרויקטים בבנייה באזורי הביקוש. זאת במטרה להשכיר את הדירות הללו לטווח ארוך לתקופה של כ-15 שנים לזכאי תוכנית מחיר למשתכן.
מדובר בתוכנית שנקראת "השכר ומהר", במסגרתה פונה החברה ליזמים, קבלנים ובעלי קרקעות שיש להם פרויקטים בבנייה, כדי להגדיל את היצע הדירות להשכרה בצורה מהירה יותר, שכן כיום החברה מתכננת ובונה פרויקטים להשכרה ארוכת טווח, אולם מדובר בתהליך שלוקח זמן.

באחרונה רכשה החברה פרויקט מגורים בשלמותו, הכולל 109 דירות בשכונת נווה שאנן בחיפה, שאותו היא תוכל להשכיר לזכאים. כעת, כאמור, מבקשת החברה לרכוש דירות נוספות בפרויקטים שנמצאים בשלבי בנייה או בסמוך לשלבי בנייה, שכוללים בין 50 ל-200 דירות.

לדברי המנכ"ל עוזי לוי, "המטרה היא לעודד גופים מוסדיים להיכנס לשוק השכירות המוסדית ארוכת הטווח, כאשר הפרויקטים יתבססו על הון עצמי שתעמיד החברה, ובעיקר באמצעות מימון חיצוני שיועמד על ידי מוסדות פיננסיים כמקובל בסקטור העסקי, בדומה לפרויקט השכר ומהר בחיפה".

דירה להשכיר גליל ים הרצליה. רמי חכם,
פרויקט דירה להשכיר בגליל ים, הרצליה/רמי חכם

בחברה מסבירים כי "העמדת מימון על ידי גוף מוסדי, דוגמת בתי השקעות וחברות הביטוח, מהווה את אחת הדרכים להגדלת המעורבות של שחקני שוק ההון בישראל בשוק השכירות המוסדית ארוכת הטווח - דבר שיאפשר להם להשקיע באפיק מניב חדש ותגדיל את היצע המימון בתחום, בדומה לשווקים אחרים בעולם".

במסגרת התוכנית החדשה, דירה להשכיר לוקחת על עצמה את השלב היזמי של הקמת הפרויקט ואכלוסו בשוכרים, אשר לאחריו תמכור אותו לגופים מוסדיים או לקרנות ריט למגורים, שיחזיקו וינהלו אותו כנכס מניב לאורך שנים. בנוסף, נועדה התוכנית ליצור מלאי דירות להשכרה ארוכת טווח גם בקרקעות פרטיות שאינן בבעלות המדינה, זאת במקביל לגידול בקצב השיווקיים של קרקעות המדינה ליזמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully