וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים: אושרה תוכנית פינוי בינוי ל-400 דירות חדשות

20.3.2018 / 10:16

הוועדה המחוזית אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית התחדשות עירונית בשכונת קריית יובל, במסגרתה בניין רכבת עם 12 כניסות ו-112 דירות ישנות ייהרס לטובת 7 מגדלים

צילום: יואב איתיאל

(בווידאו: תוכנית פינוי בינוי בחיפה יוצאת לדרך)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים אישרה באחרונה להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת קריית יובל בבירה. מדובר בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב גולומב, שקודם על ידי העירייה בשיתוף משרד הבינוי והשיכון ובאמצעות המנהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה יחד עם התושבים.

התוכנית, הממוקמת ברחוב גולומב מול פארק דניה, כוללת פינוי של 112 יחידות דיור ישנות בבניין אחד בן 12 כניסות, לטובת בנייה של 6 מגדלי מגורים חדשים בני 15 קומות ועוד מגדל בן 31 קומות בצומת הרחובות גולומב-בוליביה. בנוסף, במסגרת הפרויקט יוקמו במתחם גני ילדים ומעונות יום, ולאורך החזית תוקם טיילת חדשה ופארק ציבורי פתוח.

נציגות הדיירים שיזמו את התוכנית, המיוצגים על ידי עו"ד מיכל ליבן, ביקשה כי העירייה, באמצעות המנהלת להתחדשות עירונית במוריה המנהלת את הפרויקט במסלול רשויות מקומיות של משרד הבינוי והשיכון, יקדמו את התכנון המפורט; וכי מכרז לקבלן מבצע ייערך רק לאחר השלמת תהליך התכנון. בעירייה מסבירים כי "מתכונת זו הגבירה את הוודאות כי הפרויקט ייצא לפועל בסופו של דבר והקטינה את משקל הדיירים הסרבנים".

הדמיה פינוי בינוי גולומב. קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים,
תוכנית פינוי בינוי בגולומב בירושלים/קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

פרויקט גולומב מהווה חלק מתוכנית רחבת היקף שכוללת 44 מיזמי פינוי בינוי המקודמים בירושלים, עם פוטנציאל בינוי של למעלה מ-11 אלף יחידות דיור. לדברי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, "המפתח להצלחה של מיזמי פינוי-בינוי הוא התארגנות התושבים. כאשר היוזמה באה מהשטח, זו חובה שלנו כמערכת העירונית לתת לתושבים את כל התמיכה שהם זקוקים לה". דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה, הוסיף כי " אין ספק שפרויקט בו הדיירים מתארגנים באופן עצמאי באמצעות מנהלת יהיה ישים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully