וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט פינוי בינוי הראשון בשכונה הוותיקה של חיפה יוצא לדרך

15.3.2018 / 13:30

חברת פרשקובסקי החלה בהריסת בניין רכבת אחד מתוך 7 מבנים שיהרסו לטובת הקמה של 4 מגדלי מגורים חדשים עם קרוב ל-500 יחידות דיור. ראש העיר, יונה יהב: "אנחנו מתאימים את התשתיות למספר החדש של התושבים". צפו בהריסת הבניין הראשון

צילום: יואב איתיאל

(בווידאו: ראש עיריית חיפה, יונה יהב, באירוע ההריסה בשכונת נווה שאנן בחיפה)

פרוייקט הפינוי בינוי הראשון בשכונה החיפאית הוותיקה נווה שאנן יוצא לדרך - עם הריסתו של בניין רכבת אחד מתוך 7 שיהרסו במסגרתו. בבניינים אלה 126 דירות שנבנו בשנות ה-50 של המאה הקודמת, כאשר במקום השיכונים הישנים ייבנה פרויקט "ברל כצנלסון" החדש, אשר יכלול 484 יחידות דיור ב-4 מגדלים בני 15 קומות; ועוד 6 בניינים בני 9 קומות.

תמהיל הדירות מגוון וכולל דירות בנות 2-6 חדרים, דירות גן, דופלקסים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. היזמים, חברת פרשקובסקי, מבטיחים נוף לכל דירה. מהחברה נמסר כי הפרויקט זוכה לעניין הודות לקרבתו למרכז זיו בשכונה ולערכים הסביבתיים והנופיים הסמוכים לו, בהם גבעת השבשבת וואדיות סמוכים.

בנוסף, לאחר 50 שנה שלא נבנו פרויקטים חדשים בשכונה, היא תתחדש גם בתשתיות: רחוב ברל כצנלסון יהפוך לדו סטרי בחלקו, ויתווסף רחוב חדש לשכונה בשם פנחם ראם, שיהיה נגיש לבניינים במורד הגבעה. כמו כן, כחלק אינטגרלי מהפרויקט ושילובו בסביבה הטבעית, מתוכנן פיתוח נופי ייחודי ב-2 מפלסים, שיחוברו לריאה ירוקה מרכזית אחת; ויפותחו לטובת דיירי הפרוייקט כ-1,500 מ"ר על ידי עיריית חיפה בסמוך לגבעת השבשבת, ויבוצע חיבור ישיר לוואדי זיו, באמצעות שבילי הליכה בקצה רחוב ראם.

הדמיית פרויקט פינוי בינוי בחיפה נוה שאנן. olin,
כך תיראה שכונת נווה שאנן אחרי ביצוע התוכנית/olin

"הפרויקט המשמעותי ביותר בעיר חיפה בהיבט של התחדשות עירונית"

ראש העיר, יונה יהב, אמר לוואלה! נדל"ן כי "אנו גאים בפרויקט, שיביא רווחת דיור ויתרום להיצע חדש של דירות לזוגות צעירים. מדובר בחוליה נוספת בתהליך ההתחדשות העירונית המתבצע בשכונת נווה שאנן אותו מובילה העירייה. במקביל, ממשיכה העירייה לקדם תוכניות התחדשות עירונית בשכונות רבות נוספות, בהן קריית שפרינצק, נווה דוד, בת גלים, קריית אליעזר, קריית אליהו, קריית חיים, שער העלייה ופרויקטים נוספים המוקמים גם הם במסגרת תמ"א 38 בכל שכונות העיר". לדבריו, "אנחנו מתאימים את התשתיות למספר החדש של התושבים".

חיים קראדי, מנכ"ל חברת פרשקובסקי, הוסיף כי "פרויקט הפינוי בינוי בנווה שאנן הוא המשמעותי ביותר בעיר חיפה בהיבט של התחדשות עירונית, ומביא בשורה של ממש לתושבי האזור המתגוררים בבניינים ללא תשתיות חדשות. חיפה היא אחת מערי המטרופולינים המובילים בישראל, ואנחנו מאמינים כי שדרוג השכונות הוותיקות יביא לשיפור ועלייה ברמת החיים של התושבים".

באירוע ההריסה לקחו חלק גם מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן; נציגת הדיירים, סמדר וינברג; יו"ר חברת פרשקובסקי, יוסי פרשקובסקי; עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון; אריאל וטרמן, מהנדס העיר חיפה; ורדה ליבמן, מנהלת האגף לתכנון העיר. וכן עו"ד עדי מסורי, מנכ"ל חברת התחדשות עירונית.

פרויקט פינוי בינוי בחיפה נווה שאנן. יח"צ,
שכונת נווה שאנן/יח"צ

"השכונה מתפקדת כמרחב פעיל"

לא כולם חוגגים. נגד המהלך נפתח דף פייסבוק שמפעיליו בוחרים להישאר אנונימים. לפי הדף, "כל חטאם של בתי השיכון ברחוב ברל כצנלסון הוא היותם שריד מיושן ולא מתוחזק לתקופה שהיתה ואיננה, להגיון אדריכלי שאיננו נהיר לחמדני נדל"ן. הם מייצגים תפיסת עולם שבבסיסה מונחים רעיונות של צניעות, פונקציונאליות, קנה מידה אנושי ועירוני השלובים זה בזה ומותירים מרחב פנוי גם לטבע העירוני".

לדברי העומדים מאחורי הדף, "השכונה בה הם נטועים מתפקדת עד היום כמרחב פעיל, נעים לעין, נוח לשימוש ובעל ערכים תכנוניים. ובכל זאת נתפסים הבניינים כראויים להשמדה מבזה בכיכר העיר נוכח צהלות ההמון המשולהב". הם מביאים דוגמאות מאמריקה שם "תמונות איקוניות של בניינים קורסים אל תוך עצמם היו במשך שנים חלק מדיון ביקורתי על השיכונים הציבוריים המודרניסטיים, ערכם ותוצריהם" ומציינים כי "למרות זאת כיום ברור כי לא השפה האדריכלית היתה בעוכריה של השכונה אלא היחס הקשה והאדישות למצוקותיה של הקהילה השחורה שחיה בו".

מפעילי הדף חוששים כי "עשרות שנים, סיפורי חיים של רבבות אנשים וזכרונות יהפכו לתלולית עפר נטולת ערך שתפונה גם היא עד מהרה. רק הד קולם של הפיצוצים עוד ינשא אולי ברוח האביב. את מקומם של הדחפורים יתפסו עד מהרה המשאיות והמנופים וביעילות קפיטליסטית תקום במקום שכונת מגדלים חדשה".

הדמיית פרויקט פינוי בינוי בחיפה. olin,
כך תיראה שכונת נווה שאנן אחרי ביצוע התוכנית/olin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully