וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לפתח תקווה: תוכנית סירקין דרום חוזרת לוועדה המחוזית

14.3.2018 / 19:02

מדובר בתוכנית שאושרה בהליך מזורז לבניית 4,000 דירות על שטח מחנה סירקין, והיא חלק ממיזם רחב יותר לבניית 12 אלף דירות. תושבי העיר התנגדו לתוכנית עקב מחסור בתשתיות

מערכת וואלה!

(בווידאו: דוח ה-OECD - ישראל צריכה להשקיע בתשתיות, חינוך ודיור)

תוכנית סירקין להקמת 4,000 דירות בפתח תקווה תוחזר לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז. כך הודיעה אתמול (שלישי) דקלה פרסיקו, מכננת הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז.

ביוני 2017 החליט קבינט הדיור במשרד האוצר על אישור מהיר של 12 אלף יחידות דיור במתחם סירקין בעיר ב-2 מתחמים. המתחם הראשון משתרע על שטח של כ-900 דונם וצפוי לכלול כ-4,000 דירות באזור הסמוך לשכונת עמישב בעיר, לצד שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.

המתחם השני משתרע על שטח של כ-2,100 דונם וצפוי לכלול כ-8,000 יחידות דיור, שטחי תעסוקה, תעשייה ומסחר לצד שטחי ציבור. המתחמים נמצאים כעת בשימוש של מערכת הביטחון (מחנה סירקין), שצפוי להתפנות במסגרת ההסכם לפינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ לעיר הבה"דים בדרום. השלב הראשון של הפינוי צפוי עד סוף השנה.

עיריית פתח תקוה ותושבי העיר מתנגדים לתוכנית סירקין, לטענתם עקב מחסור חמור בתשתיות, הגדלת הצפיפות הצפויה ובעיקר עקב עומסי התנועה הצפויים, שכבר כיום קשים מאוד והתושבים נאלצים לבלות זמן רב בפקקים בכניסה וביציאה מהעיר.

בחודשים האחרונים ניהלו התושבים מאבק נגד קידום התוכנית בהובלת ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן. בדיון שנערך בתחילת השבוע בוועדת הפנים של הכנסת בנושא הארכת פעילות הותמ"ל בשנה, הוביל נושא סירקין לעימות בין ברוורמן לאביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור היוצא, ויואב קיש, יו"ר ועדת הפנים.

ברוורמן אמר היום כי "אני שמח שהשפיות ניצחה. לא נסכים להתקדמות בבנייה ללא פתרון כולל לתחבורה, לתשתיות, לחינוך ולמבני הציבור במתחם החדש. כבר כיום סובלים תושבי העיר מקשיים עצומים לצאת מהעיר בבוקר לעבודה ולשוב אליה לאחר העבודה. אני מקווה שהוועדה המחוזית תיתן פתרונות אמיתיים לכלל התכנון של תוכנית סירקין ובראשן בעיית התחבורה".

תכנית שלד מתחם סירקין פתח תקווה פ"ת נדלן נדל"ן. ארי כהן מתכננים ובוני ערים בע"מ,
תוכנית סירקין/ארי כהן מתכננים ובוני ערים בע"מ

אחרי 30 שנה: 2,000 דירות יוקמו במועצה המקומית רכסים

בתוך כך, במשרד הבינוי והשיכון דיווחו היום על קידום בותמ"ל של תוכנית להקמת 1,890 דירות ומרכז עירוני ראשי (מע"ר) חדש במועצה המקומית רכסים שבצפון הארץ. מדובר בתוכנית שמקדם המשרד עם רשות מקרקעי ישראל ואשר אושרה להפקדה להתנגדויות הציבור בשכונת הפרסה שבמועצה המקומית החרדית. היא צפויה לכלול גם מוסדות ציבור בהיקף 87 אלף מ"ר ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-105 אלף מ"ר.

התוכנית מקודמת במסגרת החלטת ממשלה לקידום פתרונות דיור עבור האוכלוסייה החרדית, ובהתאם לתכנית המתאר למועצה המקומית רכסים שאושרה להפקדה להתנגדויות הציבור לפני כשבועיים בוועדה המחוזית בחיפה. עלות פיתוח התשתיות הציבוריות עומד על כ-270 מיליון שקל.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ציין כי "לאחר 30 שנה של קשיים ביורוקרטיים, חילצנו את רכסים ממצוקת הדיור הקשה שכפו עליה גופי התכנון וארגונים נוספים. ב-3 השנים האחרונות אנו ממקדים מאמץ מיוחד לטובת האוכלוסייה החרדית, במטרה לקדם מגוון רחב של פתרונות דיור כפי שלא נעשה מאז קום המדינה".

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר, הוסיף כי "התוכנית כוללת פתרונות דיור ייחודיים לאוכלוסייה החרדית ותוספת של מבני ציבור שיובלו לפיתוח נרחב ברכסים. בנוסף, התכנית כוללת אזור תעסוקה ומסחר שיתרום לחיזוק האיתנות הכלכלית של העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully