וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית שמש: אושרה תוכנית לבניית 4,300 דירות חדשות

13.3.2018 / 16:33

הוועדה המחוזית בירושלים מקדמת שכונת מגורים חדשה שתכלול 5 מגדלים בני 24 קומות וכן מבני ציבור, מסחר ותעסוקה. בגליל אושרה תוכנית להקמת 900 דירות למגזר הערבי

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: החברה הסינית שתגיע לבנות בישראל)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים שבמנהל התכנון החליטה היום (שלישי) להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בבית שמש. השכונה, שתכונה "משכנות השמש", צפויה לכלול 4,300 יחידות דיור שיוקמו במבני המגורים בני 10 קומות וב-5 מגדלים בני 24 קומות.

בנוסף ליחידות הדיור החדשות, כוללת התוכנית תוספת של כ-250 אלף מ"ר עבור מבני ציבור וכ-35 אלף עבור מסחר ותעסוקה. התוכנית, שמהווה המשך לשכונת רמה ב', משתרעת על שטח של כ-928 דונם וממוקמת במרכז העיר. במסגרתה אף יוקם חיבור לכביש עירוני מספר 5 שנמצא ממערב לשכונה.

התכנון המוצע כולל רחוב מרכזי, ובו עירוב שימושים של מגורים, מסחר ומתחם לשירותי בריאות, אשר יהיו נגישים לכל חלקי השכונה. כמו כן, במרכז השכונה יוקם מתחם תעסוקה ומסחר, אשר יהיה מיועד לתת מענה לפתרונות תעסוקה עבור האוכלוסייה העתידית בשכונה.

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי, ציינה כי "התוכנית, שקודמה ביוזמת אקה פיתוח ובניה בע"מ ונערכה על ידי משרד איל איצקין אדריכלים, מספקת מענה להיצע יחידות הדיור במחוז ירושלים, תוך התייחסות לעקרונות של ניצול משאב הקרקע העירונית בצורה מיטבית ושמירה על השטחים הפתוחים".

הדמיה- משכנות השמש בית שמש. משרד איל איצקין אדריכלים.,
משכנות השמש, בית שמש/משרד איל איצקין אדריכלים.

900 דירות חדשות למגזר הערבי בגליל

בתוך כך, הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שמאשרת תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, אישרה אתמול תוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים חדשה ביישוב הערבי אכסאל שבגליל. התוכנית כוללת תוספת של כ-900 יחידות דיור, שטחי ציבור וכן את הרחבת אזור התעשייה של היישוב.

התוכנית ממוקמת בחלקו המערבי של היישוב, וכוללת מבני מגורים בגובה של עד 6 קומות. מתוך כלל יחידות דיור, יוקצו גם דירות קטנות אשר עשויות להתאים לאוכלוסיות שונות, ובהן קשישים וזוגות צעירים. בנוסף כוללת התוכנית שטחי ציבור, 6,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, שטחים פתוחים ופארק הצופה לנחל כיסלות.

כמו כן, במסגרת התוכנית שנערכה על ידי משרד דני לזר אדריכלים ומתכנני ערים, יוקצו 42 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ותעשייה, הכוללים הרחבה של אזור התעשייה הקיים של אכסאל, אשר יהיה משותף עם המועצה האזורית עמק יזרעאל. שטחים אלה יהוו מקורות הכנסה משמעותיים מארנונה שאינה למגורים, ובכך יסייעו בחיזוק מעמדו הכלכלי של היישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully