וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במחיר למשתכן בהרצליה הדירות היקרות יותר נמכרו ראשונות"

13.3.2018 / 11:30

אורן הוד, מנכ"ל חברת אפריקה ישראל מגורים, התייחס במסיבת עיתונאים לסיכום שנת 2017 לפרויקט הדיור המוזל בשכונת גליל ים: "התוכנית יוצרת הפרדה חזקה בין הפריפריה למרכז. יש כ-30% ביטולים כי אנשים שזוכים לא באמת יודעים למה הם נרשמו"

מערכת וואלה!

(בווידאו: דוח ה-OECD - ישראל צריכה להשקיע בתשתיות, חינוך ודיור)

שנת 2018, שהתחילה באי בהירות, מסתמנת להיות החזקה ביותר בחברת אפריקה ישראל מגורים מקבוצת לב לבייב בעשור האחרון. כך אמר הבוקר (שלישי) אורן הוד, מנכ"ל זרוע הנדל"ן של קבוצת אפריקה ישראל, במסיבת עיתונאים לסיכום שנת 2017 ותחזית לשנה הקרובה שנערכה בתל אביב.

"סיימנו את 2017 עם רווחי שיא מבחינתנו בגובה של 141 מיליון שקל, לא היינו אף פעם עם היקפים כאלה", גילה הוד, "אנחנו עם היקף מאזן של 3.7 מיליארד שקל והון עצמי של 986 מיליון שקל. מלאי יחידות הדיור עומד על 7,032 יחידות דיור, מתוכן 1,777 יחידות דיור בביצוע ו-781 יחידות דיור בשיווק טרם ביצוע. בסך הכול ב-2017 נמכרו 823 דירות בהיקף כספי של כ-1.5 מיליארד שקל, כאשר מתוך כ-2,558 דירות בביצוע ובשיווק טרם ביצוע נמכרו כ-55%".

בשורה התחתונה, הסביר הוד, בשנה החולפת נרשמו ביקושים רבים לדירות, בעיקר באזור המרכז, שלדבריו עדיין לא באו עדיין לידי ביטוי. בחלוקה גיאוגרפית ניתן לראות כי מתוך כלל הדירות שמכרה החברה, 62% הן באזור השרון והשפלה; 10% בתל אביב, גבעתיים ורמת גן; 10% בבקעת אונו ובפתח תקווה; 10% בירושלים; ו-8% באזור צפון הארץ.

"הסיפור הגיאוגרפי משחק משחק גדול בשוק הנדל"ן. לקנות דירה בחיפה זו לא אותה עסקה כמו לקנות דירה בנתניה או באשקלון"

"הסיפור הגיאוגרפי משחק משחק גדול בשוק הנדל"ן", הדגיש הוד, "לקנות דירה בחיפה זו לא אותה עסקה כמו לקנות דירה בנתניה או באשקלון. לכל אזור יש את הייחוד שלו וצריך לקחת את זה בחשבון". יצוין כי במסגרת הפרויקטים של החברה, היא מקדמת מיזמי נדל"ן על קרקעות פרטיות שרכשה, במסגרת פרויקט דירה להשכיר, במסגרת התחדשות עירונית ובמסגרת מחיר למשתכן.

הוד הדגים את מצב הנדל"ן בפרויקט סביוני השרון שבונה החברה בכפר יונה. "מכרנו שם 60 דירות בשנה שעברה במחירי שוק ממוצעים, כך שאפשר לראות שיש ביקושים, כי יש שם תחרות גדולה והמחירים לא יורדים - השוק בא וקונה. גם במודיעין מכרנו 52 דירות, שהיא כיום מוצפת, ויש שם אזורים עם ביקושים חזקים", הסביר.

עוד באותו נושא

קבוצת אפריקה ישראל זכתה במכרז נוסף של דירה להשכיר בשוהם

לכתבה המלאה
סביוני גליל ים דיו למשתכן - אפריקה ישראל מגורים - הדמיה. ויו פוינט,
פרויקט מחיר למשתכן של אפריקה ישראל מגורים בשכונת גליל ים בהרצליה. כ-30% ביטולים/ויו פוינט

"בראייה הארצית, תוכנית מחיר למשתכן לא עובדת"

בהמשך התייחס הוד לפרויקט מחיר למשתכן של החברה בשכונת גליל ים בהרצליה, שעלה בחודשים האחרונים לכותרות לאחר שזוגות צעירים שזכו בהגרלות התלוננו על המפרט של הדירות. "תוכנית מחיר למשתכן היא חשובה, יש לה יתרונות ברמה הסוציו-אקונומית, היא נותנת מענה לאוכלוסיות שאין להן דירות בלי סלקציה של צבא או השתכרות כלכלית; יחד עם זאת, היא מייצרת הרה הפרדות בענף המגורים - למשל הפרדה חזקה בין הפריפריה למרכז".

לדבריו, "החלק הבעייתי בתוכנית הוא שככל שאתה קונה דירה יותר יקרה, כך ההנחה מהמדינה גדולה יותר. בפרויקט בגליל ים, דירות 5 חדרים הגדולות והיקרות יותר הן אלה שנמכרו ראשונות, ודווקא הדירות הקטנות בנות 3 חדרים נשארו".

הוד מציין כי מתוך 820 דירות בגליל ים, 357 דירות כבר נמכרו, לצד ירידה של 20% במכירות הרגילות בכלל הארץ. "הפרדה נוספת שמייצרת התוכנית היא בין משפרי דיור לחסרי דיור. היא מטפלת בחסרי דיור, אבל זוגות שרוצים לשפר מגורים - אין להם איפה, אפרופו ביקושים, כי אין להם מלאי חדש. שיפור דיור זה לפעמים צורך - מתגרשים, עוברים מקום עבודה, המשפחה מתרחבת. בזה התוכנית לא מטפלת - וכך חוזרים לביקושים קשיחים", אמר.

אורן הוד. כרמל שירן,
אורן הוד, מנכ"ל חברת אפריקה ישראל מגורים/כרמל שירן
"זה נשמע מפתיע, אבל אנשים לא עושים בדיקות עד הסוף, ורק אחרי שהם זוכים הם מגלים שאין להם מספיק הון עצמי"

אף שבראש ובראשונה תוכנית מחיר למשתכן היא חברתית, ומבקשת לאפשר לחסרי דיור לרכוש דירה, היא אמורה גם להוביל לירידות מחירים. למרות זאת, אומר הוד, יש ערים שבהן יש הצפה בדירות, כך שהצפי הוא האטה במחירים, אבל זה לא קורה בכל המקומות.

"בראש העין למשל, הייתה בנייה מסיבית, המדינה עשתה את כל מה שהיא יכולה ובנתה אלפי יחידות דיור בשנים האחרונות - ומה יש לנו היום? הצפה של דירות של אנשים שרצו לעשות סיבוב, ומכיוון שהדירות נותרות ריקות - הם מוכרים והמחירים יורדים ב-5%-10%. אבל בפתח התקווה השכונה, שאפשר להגיע אליה בחציית כביש באופניים, המחירים עולים, כי לאנשים טוב לגור שם, והם יישארו בדירה הקטנה יותר ולא ייסעו 10 דקות לראש העין, ולכן רואים שההשפעה של התוכנית לא מחלחלת. בראייה הארצית זה לא עובד".

הוד התייחס לאחוז הביטולים בפרויקט מחיר למשתכן. "לפני שנכנסנו לעסק הזה, בדקנו כמה ביטולים יש - והמספר ששמענו ממשרד הבינוי והשיכון היה 30%. בגליל ים אנחנו פוגשים מספרים די דומים. זה נשמע מפתיע, אבל אנשים לא עושים בדיקות עד הסוף, ורק אחרי שהם זוכים הם מגלים שאין להם מספיק הון עצמי, או שהבנק לא יודע להעמיד להם משכנתא בסכום שהם רוצים", הוא סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully