וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הגג בעיר החרדית אלעד: בשלב הראשון יוקמו 5,400 דירות

7.3.2018 / 20:00

על פי ההסכם, הדירות ייבנו במהלך השנתיים הקרובות. באישור הוועדה המקומית עשויות להתווסף עוד 1,567 יחידות דיור, וכן יוקמו מתחמי תעסוקה ומסחר בשטח של 1.6 מיליון מ"ר

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: תום זואילי

(בווידאו: סיור באתרי בנייה של מחיר למשתכן)

משרדי הבינוי והשיכון והאוצר חתמו היום (רביעי) על הסכם גג ראשון בעיר החרדית אלעד, שיכלול בשלב הראשון הקמה של כ-5,400 יחידות דיור חדשות במהלך השנתיים הקרובות. על פי ההסכם, לאלה עשויות להתווסף באישור הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה כ-1,567 דירות נוספות מכוח תקנות התכנון והבנייה.

בנוסף ליחידות הדיור החדשות, יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור, בהם בתי כנסת, בתי ספר וגנים, מתנ"סים ואולמות ספורט; וכן 4 מתחמי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-1.6 מיליון מ"ר, שישמשו גם את הערים השכנות (פתח תקווה וראש העין). כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-3.1 מיליארד שקל, מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ-2.8 מיליארד שקל; ועלות מוסדות הציבור מוערכת בכ-270 מיליון שקל.

העיר אלעד. google street view, צילום מסך
העיר אלעד/צילום מסך, google street view

בשלב השני של ההסכם, ובכפוף לאישור גופי התכנון, ישווקו עוד כ-6,500 יחידות דיור בעיר שתוכננה בשנות ה-90 של המאה הקודמת ומונה כיום כ-47 אלף תושבים וכ-7,500 יחידות דיור בסך הכול, כך שמספר הדירות בעיר צפוי לשלש את עצמו.

כפי שפורסם בוואלה! נדל"ן, בסיור שערך שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ביולי 2017 בעיר, הכריז על קידום הסכם גג שיכלול 12,500 דירות, וכאמור כעת ייתכן שיתווספו עוד 1,000 דירות נוספות לתכנון המקורי. בשנה שעברה נענה שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לבקשת ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, להעביר לידיה אלפי דונם משטחי האש של צה"ל שממזרח לישוב - שם צפויות להיבנות הדירות במסגרת הסכם הגג.

כמו כן, ועדת הגבולות של משרד הפנים החליטה באחרונה על הקמת אזור תעסוקה משותף לעיר ולמועצה האזורית דרום השרון, בין כביש 444 לבין כביש 6, בו צפויים לקום 4 מתחמי התעסוקה הכלולים בהסכם; לצד חניכת כביש גישה צפוני חדש, ששחרר חסם להקמת אזור תעסוקה ומסחר בלב העיר, בן כ-150 אלף מ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully