וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו דיסני אבל של ערכים: הפארק היהודי שיוקם ליד דימונה

6.3.2018 / 16:20

מתקן המדמה את הרוגע של שבת, רכבת הרים בין ספרי עולם הלמידה - עמותת "פלאים" מתכננת להשקיע 400 מיליון דולר ולהקים העתק של מג'יק מאונטיין של דיסני, כשלכל אחד מ-16 מתקניו תוכן העוסק בערכים יהודיים. צפו בכתבה ממהדורת וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: מנכ"לית "פלאים", לאה מלול, במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

האם דיסנילנד מגיע לדימונה? פרויקט חדש ביוזמת עמותת "פלאים" מתעתד להקים פארק נושא (Theme Park) ענק סמוך לדימונה. הפארק עתיד לכלול 16 מתקנים שונים והוא ייבנה על שטח של 250 דונם.

"מדובר בהקמת פארק נושא שיהיה העתק של פארק מג'יק קינגדום של דיסני מאורלנדו", הסבירה מנכ"לית פלאים, לאה מלול בראיון במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS. "הוא לא יהיה פארק של דיסני אלא פארק בו לכל מתקן יש תוכן נפרד שעוסק בערכים יהודים, ערכים אוניברסלים שמדברים על חברה, סביבה, אנשים, אהבה ונתינה. מדובר בעבודה מאוד קשה של 3 שנים שעסקנו בפיתוח התוכן", אמרה מלול.

לדבריה, הפארק עצמו כבר מתוכנן וההשקעה הצפויה היא בסביבות 400 מיליון דולר. "לא מתוכנן רק פארק, אלא שהוא יהיה עוגן מרכזי כשמסביב ייבנו פארקים משלימים, בית מלון ואאוטלט. עצם הקמת פארק כזה משנה את המצב בכל האזור", אמרה מלול. מלול סיפרה כי כבר החלה לגייס כסף ממשקיעים בחו"ל. "אני מנסה לגייס משקיעים גם מגופים בישראל כמו קק"ל, כבר נפגשתי עם היו"ר דני עטר, אי אפשר להשאיר את הפארק הזה רק בידים זרות". לדברי מלול הפרויקט זוכה לתמיכה מלאה מצד הרשויות בארץ. "בני ביטון הוא פרטנר מאוד טוב ויש גם יחס טוב ואוהד משרי האוצר והתיירות וממנהל מקרקעי ישראל", אמרה.

פארק פלאים המתוכנן בדימונה. צילום מסך
16 מתקנים על פני 250 דונם/צילום מסך

מלול הבהירה כי לא מדובר בפארק של סיפורי התנך אלא על תכנים המדגישים ערכים. כדוגמא הביאה מלול את המתקן Splash mountain - שעוסק, לדבריה, בימות השבוע. "אנחנו נוסעים במים גועשים ואז מגיעים למים הרגועים של שבת - אנחנו מתנתקים על מנת להתחבר", סיפרה מלול. דוגמאות נוספות אותן הזכירה מלול הוא סולם יעקב ורכבת ההרים הנוסעת בין ספרים - המדגישה את עולם הלמידה. "אנחנו לא מאכילים בערכים אלא אנחנו רוצים לאחד את כולם ולהביא תיירים שיהנו מהמתקנים", סיכמה מלול.

ומתי יעלה הפארק על הקרקע? לדברי מלול העמותה מוכנה לעלות על הקרקע ברגע שיקבלו את כל האישורים הנדרשים מצד הרשויות. הערכתה היתה כי הפארק עשוי להיפתח בתוך כ-5 שנים.

פארק פלאים המתוכנן בדימונה. צילום מסך
לנסוע בין ספרים/צילום מסך
פארק פלאים המתוכנן בדימונה. צילום מסך
סולם יעקב/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully