וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדרגים דירה: כך תחליטו אם עדיף פנטהאוז או דירת גן

שי פולונסקי

8.3.2018 / 11:32

נוף פנורמי או חצר לילדים? חיים אורבניים או ניתוק מהשכנים? מי שמבקש לשדרג את דירתו צריך לבחור את הנכס המתאים לצרכיו - אז מהם השיקולים בהם כדאי להתחשב? מדריך

עריכה: מיכאל ברגמן

שדרוג דירה הוא תהליך הכרוך בלבטים רבים, החל בהוצאה הכלכלית הנדרשת לצורך ביצועו, דרך התאמת הדירה החדשה לצרכי הרוכשים ועד מידת הפרטיות ורמת הקרבה לשכנים. על מנת להגיע לבחירה הנכונה, המתאימה ביותר עבורכם, בדקנו מה ההבדלים בין דירת גן לפנטהאוז וכיצד תדעו לאיזו דירה כדאי לכם לשדרג.

אילוסטרציה. ShutterStock
להיות מעל כל השכנים/ShutterStock

התאמה לצרכים אישיים

מעבר למאפיינים הכלכליים, בחירת דירה למגורים ידועה במידה רבה כהחלטה רגשית, אשר מושפעת מרמת התאמת הנכס לצרכי הרוכשים ורצונותיהם. הדבר רלוונטי גם בהחלטה בין דירת גן לפנטהאוז. אם אתם משפחה עם ילדים קטנים או משפחה שאוהבת ומגדלת בעלי חיים סביר להניח שתעדיפו את דירת הגן, עם הגינה הפרטית המהווה מרחב גדול ובטוח למשחקי הילדים. לעומת זאת, אם אתם משפחה עם ילדים בוגרים, מצמצמי דיור, או זוג ללא ילדים, כנראה שתעדיפו את הפנטהאוז המספק מרחב אירוח במרפסת, ללא צורך בתחזוקה כזו הנדרשת בדירות הגן.

נוף

אחד השיקולים הנפוצים בקרב כלל רוכשי הדירות, ורלוונטי גם לקהל המעוניין בדירה מיוחדת הוא אלמנט הנוף. אם אתם חובבי נוף, הבחירה הטבעית עבורכם תהיה פנטהאוז השוכן בצמרת הבניין. שכן, בעוד דירות הגן לרוב אינן זוכות לנוף בשל מיקומן בקומות הבניין התחתונות ותיחומן לצורכי שמירה על פרטיות הדיירים, הפנטהאוזים בעלי המיקום הגבוה בבניין הם לרוב בעלי נוף פנורמי - ממבט אורבני על העיר, דרך הטבע השופע ועד חוף הים השקט, הנופים הנשקפים מהדירה לא רק הופכים אותה לאטרקטיבית אלא גם מעלים את ערכה בשוק.

פרטיות

שדרוג הדירה הוא הזדמנות לשדרוג תנאי המגורים לא רק בהקשר שטח הדירה ועיצובה אלא גם ברמת הפרטיות הקיימת בנכס. דירות הפנטהאוז הגבוהות ביותר בבניין מאפשרות רמת פרטיות גבוהה, ללא חלונות וקירות משותפים עם השכנים. לעומתן, דירות הגן מספקות לרוכשים תחושת מגורים בבית פרטי, המהווה מעין מתחם סגור בתוך הבניין.

אישה מבוגרת עובדת בגינה. ShutterStock
דירות הגן מספקות לרוכשים תחושת מגורים בבית פרטי/ShutterStock

מחיר השדרוג

מחיר הדירות המיוחדות משתנה בהתאם לגודל הדירה, השירותים הקיימים בה, המפרט המוצע לרוכשים וכמובן מיקום הנכס. מחיר דירת גן בתל אביב-יפו בפרויקטים חדשים מתחיל ב-6 מיליון שקל. פנטהאוזים בפרויקטים חדשים מתחילים במחיר של 5.5 מיליון שקל. כמו כן ניתן למצוא לעתים הזדמנויות לעסקאות משתלמות בפרויקטים חדשים באזורים מתפתחים, בהם ישנו פיתוח משמעותי של תשתיות ונדל"ן אך הם נמצאים לפני קפיצת המחירים. מצד שני ישנם פרויקטי יוקרה אשר הסכומים בהם מגיעים גם לעשרות ואף מאות מליוני שקלים לדירה.

חיבור לסביבה האורבנית

בין אם אתם גרים בלב תל אביב ובין אם בעיר שקטה בפריפריה, מיקומכם בבניין משפיע על מידת תחושתכם את הסביבה האורבנית מחוץ לביתכם. למעוניינים בניתוק כמעט מוחלט מהעיר, הפנטהאוז הוא האפשרות המומלצת ביותר. בפנטהאוז תוכלו מחד להנות מהקרבה למקומות המרכזיים בעיר ומאידך מניתוק מהווי הרחוב. לעומת זאת, רוכשים המבקשים להיות חלק מהתרבות האורבנית בעיר, דירת הגן מאפשרת שמירה על מרחב פרטי ללא ניתוק מהתחושה שיש לתרבות והווי הרחוב להציע.

הכותב הוא מנכ"ל חברת בולווארד טרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully