וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחסן והסופרמרקט שהפכו למגדל יוקרה: מבנים שהתחפשו

28.2.2018 / 12:45

לכבוד פורים אספנו כמה נכסי נדל"ן ששינו את הייעוד שלהם - ממשרדים ומסחר למגורים או מלונאות. פרויקט מיוחד של וואלה! נדל"ן לכבוד החג - צפו בתמונות

בראשית הדמיה. היזם דוד אזולאי,
פרויקט נדל"ן בנתניה. מה היה פה לפני כן?/היזם דוד אזולאי

בעלים של קרקעות ונכסי נדל"ן רבים בכל רחבי הארץ מקבלים אישור לשנות את ייעודם, במסגרת שינויים שמתבצעים בתוכנית בניין העיר (תב"ע) העירונית. המטרה העיקרית של התב"ע היא להסדיר את ייעוד הבנייה ברשות המקומית באותו השטח הגיאוגרפי, ולעתים רבות הצרכים של הרשות המקומית משתנים ככל שנוקפות השנים.

כיום, למשל, יזמים רבים מבצעים שינוי ייעוד באמצעות פרויקטים נרחבים של התחדשות עירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי). למעשה, לא מעט פרויקטים של תמ"א 38/2 (מסלול הריסה ובנייה) הובילו להפיכת "פילים לבנים" שעמדו נטושים שנים ארוכות - לפרויקטים יוקרתיים ולמגדלי בוטיק.

מבנים אחרים פשוט הגיעו לכדי מיצוי בעקבות סגירתם (למשל מפעלים ישנים, מחסנים ומתחמי קניות וסופר מרקטים). ישנם מבנים וקרקעות בעלי ייעודים שונים, כגון מגורים, משרדים, מסחר ותעשייה, תיירות, חקלאות, שטחי ציבור, תחבורה ועוד.

שינוי הייעוד המבוקש ביותר בישראל הוא שינוי יעוד הקרקע מחקלאות לבנייה לצרכי מגורים, למסחר או לתעשייה. לכבוד חג פורים, סקרנו חלק מהמבנים שקיבלו אישור לשנות את ייעודם - ובדקנו למה הפכו או יהפכו. התוצאות לפניכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully