וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת גבאי ואזורים רכשו קרקע בשכונת כפר שלם לבניית 1,500 דירות

19.2.2018 / 12:20

החברות חתמו על הסכם לרכישת קרקע בשטח כ-45 דונם בדרום ת"א. הקרקע נרכשה מבעלים פרטיים במסגרת עסקת קומבינציה, שתקנה להם כ-30% מהתקבולים ממכירת הדירות

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: הפרויקט הראשון שייבנה על ידי חברה סינית בישראל)

חברת אזורים וקבוצת גבאי חתמו היום (שני) על הסכם לרכישת קרקע בשכונת כפר שלם בדרום תל אביב להקמת 1,300-1,500 דירות. הקרקע, המשתרעת על שטח של כ-45 דונם, נרכשה מבעלים פרטיים במסגרת עסקת קומבינציה.

על פי הדיווח לבורסה, בהתאם להסכם ישלמו היזמים למוכרת כ-60 מיליון שקל מקדמה על חשבון תקבולים עתידיים שיגיעו למוכרת (הבעלים הפרטיים), כאשר 20 מיליון שקל כבר שולמו במועד חתימת ההסכם והיתרה בפריסה של 18 חודשים. במסגרת עסקת הקומבינציה, התמורה לבעלי הקרקע היא 30% מכל התקבולים שיתקבלו ממכירת הדירות. על פי הערכות, צפי ההכנסות המשוער יעמוד על למעלה מ-3 מיליארד שקל, לפי מחיר ממוצע של 2 מיליון שקל ליחידת דיור.

על פי התב"ע (תוכנית בניין עיר) הקיימת כיום, ניתן לבנות על הקרקע 480 יחידות דיור, אך תוכנית המתאר העירונית של העיר ללא הפסקה (תוכנית תא/5000) מאפשרת הגדלה של הזכויות בקרקע להקמה של עד 1,020 יחידות דיור. החברות מתכננות להקים במקום פרויקט מגורים שיכלול 15 בניינים עם דירות בנות 3, 4 ו-5 חדרים, ולדבריהן הוא יהווה את אחד הפרויקטים הגדולים לבנייה פרטית בתל אביב.

מהחברות נמסר כי "הקרקע מוחזקת כיום ברובה על ידי פולשים, והיזמים יהיו אחראים לקידום התכנון הכולל על חטיבת הקרקע". במסגרת התכנון, יפונו גם שטחים ציבוריים, באופן שיגדיל את השטחים הירוקים בשכונה, ישחרר דרכים שהיו חסומות ויספק מבני ציבור מסוגים שונים לשכונה, באופן שיהלום את התכנון הצפוי.

בן 3 נפגע קשה מאוד מרכב הסעות ליד פעוטון בת”א, מרץ 2011. שי אוקנין
שכונת כפר שלם בתל אביב. מתיחת פנים/שי אוקנין

אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי ומנהל הפיתוח העסקי של הקבוצה, אמר היום: "קבוצת גבאי מרחיבה את השקעתה בכפר שלם, לאחר שזיהתה את הפוטנציאל המשמעותי של השכונה העומדת בפני פריצת דרך מהותית בכל הקשור לפיתוח התשתיות וקידום התכנון של פרויקטים חדשים באזור. המיקום האסטרטגי של השכונה, בלב המטרופולין התל אביבי, הופך אותה למתחם נחשק בעיני משקיעי הנדל"ן וכן זוגות צעירים ומשפרי דיור המבקשים להישאר בתל אביב ולרכוש דירה במחירים אטרקטיביים ביחס למחיר הממוצע בתל אביב".

דרור נגל, מנכ"ל אזורים מסר: "אנו שמחים לבשר היום על עסקה משמעותית בתחום הבנייה הפרטית בת"א. מתחם כפר שלם ממוקם במקום אסטרטגי בסמוך לצירי התנועה לעיר ומקום מעברה העתידי של הרכבת הקלה. ברצוננו ליצור תמהיל נכון של בנייה ,שטחים ירוקים ומבני ציבור על מנת להפוך את השכונה הזו לשכונה משפחתית ונעימה כפי שעשינו בשכונות שהקמנו בעבר וזאת במיקום באחד האזורים המבוקשים במדינה".

את אזורים וקבוצת גבאי יצגו משרד עוה"ד יגאל ארנון באמצעות עוה"ד עמליה משי, נפתלי ניר וניר רודניצקי. את בעלי הקרקע ייצג משרד עו"ד קוסובסקי באמצעות עו"ד עמינדב קוסובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully