וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק דיור בהישג יד עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת

5.2.2018 / 18:26

מליאת הכנסת אישרה את החוק שקידם ח"כ רועי פולקמן, המאפשר לוועדות התכנון לאשר ליזמים תוספות בנייה - בתנאי שהם ישווקו דירות במסגרת של שכירות מוזלת לטווח ארוך

רועי פולקמן יו"ר סייעת כולנו במהלך דיון על חוק ההמלצות 22 בנובמבר 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ רועי פולקמן/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את חוק דיור בהישג יד שמקדם יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן. החוק מבקש לאפשר לוועדות תכנון מקומיות ועצמאיות להקצות ליזמים תוספות בנייה, מעבר לשטחים המאושרים במגרש, בתנאי שהדירות שייבנו במסגרת תוספת הבנייה יוקצו לשכירות ארוכת טווח - כאשר רבע מהן יהיו מוזלות.

החוק, שמהווה תיקון לחוק התכנון והבנייה, מקצה תוספת שטחי בנייה של עד כ-25% מסך השטח המאושר לבנייה במגרש. הדירות שייבנו במסגרת הפרויקטים, ישווקו במשך 20 שנה להשכרה, כאשר בתום תקופה זו יוכלו היזמים למכור את הדירות בשוק החופשי. הזכאים לדיור במסגרת החוק יוכלו לשכור דירות אלו במחיר קבוע ומוזל בכ-20% מהערכת השמאי הממשלתי לאותו אזור ולתקופה של עד 5 שנים, כדי להבטיח חלוקה צודקת של ההטבה בין מספר משקי בית.

כמו כן, החוק קובע כי שר האוצר רשאי לקבוע רשימת תנאים לזכאות על פי רשימת קריטריונים קבועים (כגון גיל, מצב משפחתי, אדם עם מוגבלויות וכו'). בנוסף, החוק מתיר לוועדות המקומיות להגדיל עד 40% את שיעור ההפחתה, בתנאי שזה יקבע בהחלטה מנומקת על פי קריטריונים המפורטים בחוק; וכן מאפשר לרשות מקרקעי ישראל להגדיל את שיעורי ההפחתה על דירות שהוקמו על קרקעות הרשות.

ח"כ פולקמן מסר עם אישור המליאה: "חוק דיור בהישג יד מהווה המשך ישיר לשורה של הסדרים וחוקים אותם הובלנו ונמשיך להוביל בעולם השכירות והדיור, כחלק מהמענה הכולל למשבר הדיור. בנוסף, החוק מבקש לצמצם פערים חברתיים על ידי מתן הזדמנות שווה לחסרי דירה, שיוכלו לשכור יחידות דיור במחירים שפויים גם באזורי ביקוש. נמשיך לעשות למען צמצום הפערים בחברה ומתן אפשרות לכל שכבות האוכלוסייה לדיור נאות בהישג יד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully