וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש עצר את הדיונים על תוכנית המתאר של כפר סבא

22.1.2018 / 21:00

התושבים ממשיכים להיאבק בבנייה: ביהמ"ש פסק כי יש לפרסם מחדש את התוכנית העירונית ל-2035. זאת משום שהיא פורסמה על שלט שגודלו פחות מרבע מהגודל המזערי הקבוע בחוק - מה שלטענת עתירה שהוגשה בנושא לא אפשר לתושבים להתוודע לתוכנית

ליקויים כפר סבא הירוקה. ניב אהרונסון
הצליחו לעצור את התוכנית בגלל השלט. כפר סבא/ניב אהרונסון

התושבים מחריפים את מאבקם נגד תוכניות הבנייה שמקדמת המדינה: בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, עצר את הדיונים בהתנגדויות לתוכנית המתאר בכפר סבא, ופסק כי יחודשו בתוך 60 יום. בכך קיבל בית המשפט עתירה מנהלית שהגישו עמותת אדם טבע ודין ותושבים בכפר סבא נגד הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכפר סבא ועיריית כפר סבא.

בעתירה הוגשה גם בקשה לצו ביניים ונטען כי יש לבטל את הפקדת תוכנית המתאר של כפר סבא לשנת 2035 משום שהיא פורסמה על גבי שלט שגודלו פחות מרבע מגודלו המזערי המחויב על פי דין. עוד ביקשו העותרים לבטל את הליך שמיעת ההתנגדויות לתוכנית זו; וכי יש להפקיד את התוכנית מחדש בליווי שלט בגודל הקבוע בתקנות.

שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה מרוז, פסקה כי הוועדה המקומית והעירייה יציבו שלט בדבר הפקדת תוכנית מתאר כוללנית בכניסה למשרדים הראשיים של עיריית כפר סבא, ורק לאחר מכן ניתן יהיה להגיש את ההתנגדויות לתוכנית ובהמשך לערוך דיון לשמיעתן.

"התוכנית הכוללנית חלה על כל שטח העיר כפר סבא (כ-18 קמ"ר), והיא אמורה להיות בתוקף עד שתגיע העיר לגודל אוכלוסייה של 183 אלף איש", נכתב בעתירה, "היות ונכון לשנת 2017 מתגוררים בעיר רק 134 אלף איש, מדובר בתכנון לטווח ארוך ביותר, אשר יכול להיות נוגע לכל תושב בעיר. למרות זאת, בדרך הפרסום העיקרית אודות הפקדת התוכנית מסתבר שנפל פגם.

"הפגם בפרסום הינו גודל השלט: בעוד שתקנות התכנון והבנייה (פרסום הודעה על הפקדת תוכנית על גבי שלט לפי סעיף 45א לחוק תשס"ד-6338 להלן: "התקנות") מורות כי שלט פרסום בדבר הפקדת תוכנית יהא בגודל מזערי של 78*78 ס"מ, השלט שהודיע על הפקדתה של התוכנית הכוללנית להתנגדויות היה בגודל דף 3A - פחות מרבע מהגודל המזערי המחייב".

עוד באותו נושא

בית המשפט לעניינים מנהליים עצר את תוכנית המתאר של הוד השרון

לכתבה המלאה

"ביהמ"ש מכיר בכך שהאזרחים אחרונים לדעת מה מתכננים להם בעיר"

"הגשנו התנגדויות לתוכנית המתאר הכוללנית של כפר סבא בנושאים רבים. בתהליך מצאנו שמודעות ההפקדה פורסמו בגודל A3 המנוגד, לדעתנו, לתקנות חוק התכנון והבנייה"

"הגשנו התנגדויות לתוכנית המתאר הכוללנית של כפר סבא בנושאים רבים. בתהליך מצאנו שמודעות ההפקדה פורסמו בגודל A3 המנוגד, לדעתנו, לתקנות חוק התכנון והבנייה", הסביר פנחס כהנא, יו"ר המועצה לפיתוח מקיים כפר סבא ויו"ר משמר האילנות. לדבריו, "הצגנו הנושא בפני עו"ד אלי בן ארי מעמותת אדם טבע ודין, שראה את החשיבות והגיש את העתירה".

מירית שקד ברק, ממובילות המחאה נגד תוכנית המתאר וממייסדות מטה המאבק לבינוי שפוי, הוסיפה כי "אנו שמחים שבית המשפט מכיר בעובדה שהאזרחים הם האחרונים לדעת מה מתכננים להם בעיר ל-30 השנים הקרובות, ללא שקיפות, ללא פרסום ראוי וללא שיתוף ציבור. זו הסיבה לזעם הגדול של התושבים במחאה נגד תוכנית המתאר בכפר סבא ובארץ כולה, במסגרת מטה המאבק לבינוי שפוי".

נזכיר כי השופטת מרוז פסקה גם כי יש לעצור את קידום תוכנית המתאר העירונית להוד השרון, לאחר שנתן צו ביניים המורה שלא לתת תוקף לתוכנית, עד להחלטת בית המשפט בעתירה שהוגשה על ידי התושבים. זאת לאחר שלפני כשבועיים הגיש ועד הפעולה של תושבי העיר, הכולל כ-400 תושבי שכונת הפועלים א' ותושבים מהרחובות האשל, ז'בוטינקי, שכונת רמת הדר, שכונת נווה הדר ושכונת רמות מנחם, עתירה מנהלית בנושא.

העתירה הוגשה נגד ההחלטה של יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז לדחות את בקשת ועד הפעולה לערור לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה. הבקשה לערור הוגשה על ידי התושבים לאחר שוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית החליטה לאשר את תוכנית המתאר של הוד השרון ( תוכנית הר/2050), תוך דחיית עיקר ההתנגדויות שהגישו התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully