וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית: מגדלי תעסוקה ומגורים להשכרה ארוכת טווח בבורסה בר"ג

22.1.2018 / 15:49

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בת"א החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את תוכנית "משולש הבורסה" - שכוללת 3 מגדלים בגובה 50-60 קומות שיוקמו על עתודת הקרקע האחרונה במתחם. 400 דירות יושכרו לטווח ארוך ו-350 יחידות ישמשו מעונות סטודנטים

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS הילה ציאון על פרויקט דיור להשכרה ברמת השרון)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב שבמנהל התכנון החליטה היום (שני) להפקיד להתנגדויות הציבור את תוכנית "משולש הבורסה", הכוללת מגדלי תעסוקה ומגורים להשכרה ארוכת טווח בחלקו הצפון-מערבי של מתחם הבורסה ברמת גן. במסגרת התוכנית יוקמו 2 מגדלי תעסוקה בני 50 קומות ומבנה נוסף בן 8 קומות בשטח של 80 אלף מ"ר ועוד 5,000 שטחי מסחר לאורך נתיבי איילון בהמשך למגדלים הקיימים.

התוכנית משתרעת על עתודת הקרקע האחרונה במתחם הבורסה בעיר, על שטח של 13 דונם וממוקמת בין רחוב בגין ממזרח ונתיבי איילון ממערב. בחלקו המזרחי של המתחם, לאורך רחוב בגין, ייבנה מגדל בן 60 קומות עם שימושים מעורבים של מסחר, שטחי ציבור וכן מעונות סטודנטים עם 350 חדרים ומגורים להשכרה עם 400 יחידות דיור בשטח ממוצע של 65 מ"ר ליחידה. יחידות אלה יהיו מיועדות לשכירות ארוכת טווח.

המתחם המיועד להשכרה ארוכת טווח ישווק לציבור, במודל של החברה הממשלתית דירה להשכיר, לפיו יושכרו הדירות לתקופה מקסימלית של 20 שנה, כאשר 25% מהן יהיו מיועדות להשכרה לזכאי משרד הבינוי והשיכון במחיר הנמוך ב-20% ממחיר השוק.

מגדלי תעסוקה מסחר ומגורים במשולש הבורסה - הדמיה. ישר אדריכלים ודירה להשכיר,
הדמיית המתחם בבורסה/ישר אדריכלים ודירה להשכיר

בין מבני התעסוקה למגדל עם השימושים המעורבים, תוקם שדרה ציבורית פתוחה שתתחבר לכיכר ואליה יופנו חזיתות מסחריות. כמו כן, התוכנית כוללת מרתפי חניה עבור 900 מקומות אשר ינוהלו כחניון ציבורי; ועוד חניון ציבורי מתחת לרחוב בגין, אליו ניתן יהיה להיכנס דרך מרתפי החניה של הפרויקט או מרחוב בגין. זאת, כדי לתת מענה למבנים שיחודשו ויתווספו להם שטחי בנייה, אולם לא ניתן יהיה להוסיף להם חניה.

בנוסף, בתוכנית נקבעו שטחים לצרכי ציבור בהיקף של כ-10,000 מ"ר לצורך הפיכתם למוסד חינוכי - על מנת לאפשר היתכנות של העתקת מכללת שנקר ממקומה ברחוב ידע עם למקום זה. זאת כדי לפנות מקום לבית ספר שישרת את שכונת חרוזים. יו"ר הוועדה, דניאלה פוסק, ציינה כי התוכנית, שתוכננה על ידי משרד ישר אדריכלים, נתקלה תחילה בהתנגדות של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ברמת גן, אולם הבשילה לכדי תוכנית מוסכמת, שעומדת בקנה אחד עם מטרות תוכנית המתאר.

מגדלי תעסוקה מסחר ומגורים במשולש הבורסה - הדמיה. ישר אדריכלים ודירה להשכיר,
הדמיית המתחם בבורסה/ישר אדריכלים ודירה להשכיר
מגדלי תעסוקה מסחר ומגורים במשולש הבורסה - הדמיה. ישר אדריכלים ודירה להשכיר,
הדמיית המתחם בבורסה/ישר אדריכלים ודירה להשכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully