וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: בניין בן 90 שנה על חוף ימה של ת"א נהרס לטובת פרויקט יוקרה

21.1.2018 / 13:30

מדובר במבנה מגורים בן 2 קומות שנרכש ב-2013 מכינוס נכסים על ידי קבוצת ניצן גרופ תמורת כ-18.5 מיליון שקל, וכיום מוערך ב-50 מיליון שקל. הבניין החדש, הסמוך למלונות חדשים שנבנים בימים אלה, יכלול 11 דירות יוקרה במחיר שנאמד ב-80 אלף שקל למ"ר

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הריסת המבנה ברחוב הירקון בתל אביב)

כ-3.5 שנים לאחר שנרכש מכינוס נכסים, נהרס בשבוע שעבר בניין שנבנה בשנות ה-20 של המאה הקודמת על חוף ימה של תל אביב. מדובר בבית מגורים ברחוב הירקון 54, הממוקם מול מגדל האופרה המיתולוגי ובסמיכות לשגרירות קזחסטן, אשר נהרס לטובת הקמת פרויקט יוקרה שמקדמת קבוצת ניצן גרופ שבשליטת דורון אריאל ושחר מחט.

הקבוצה שילמה ב-2013 תמורת המקרקעין כ-18.5 מיליון שקל, לאחר שהבניין הוצע למכירה במכרז במסגרת הליך כינוס נכסים. זאת, לאחר שבעליו, תושב צרפת, רכש את הבניין ולא הצליח להשיב את החוב לבנק. בשלב מסוים ניסתה להתגבש קבוצת רכישה לרכישת הבניין, אך המהלך לא יצא לפועל, ובסופו של דבר ניגשו למכרז 2 חברות, כאשר ניצן גרופ הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר. בשנים האחרונות הדירות בבניין הושכרו.

המבנה שנהרס כלל 2 קומות ו-5 דירות, ובמקומו יוקם בניין בוטיק בן 7 קומות עם 11 דירות בלבד, לצד קומת מסחר וחניון תת קרקעי. לדברי היזמים, שווי השוק של הבניין כיום מוערך ביותר מ-50 מיליון שקל, כאשר הפרויקט מתוכנן לצאת לשיווק בקיץ 2018 לאחר שקיבל היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב, עם תג מחיר ממוצע של כ-80 אלף שקל למ"ר.

הריסת הירקון 54 תל אביב. ניצן גרופ,
הריסת המבנה/ניצן גרופ

רחוב הירקון בואכה הרברט סמואל

לדברי שחר מחט, מבעלי קבוצת ניצן גרופ, "עסקת הקרקע הזו מייצגת את האסטרטגיה שלנו לרכוש קרקעות במיקומים ייחודיים בעלי אפיון יוקרתי ביותר, ברובם על חוף הים של תל אביב ויפו, והם משקפים תכנון מוקפד בחטיבת קרקע שהולכת ונגמרת. למעשה מדובר עבור כל רוכש הזדמנות אחרונה לבעלות על דירה יוקרתית מול חוף הים".

הבניין יוקם, כאמור, ברחוב הירקון בואכה הרברט סמואל - רצועת החוף מהיקרות ביותר בישראל שעוברת בימים אלה מתיחת פנים עם הקמה של פרויקטים חדשים הסמוכים לפרויקט של ניצן גרופ. בין היתר מדובר בפרויקט מגדלי "טיילת דוד" של היזם הנרי טייק, שצפוי לכלול 2 מגדלים, האחד למגורים והשני למלונאות (וינוהל על ידי רשת מלונות היוקרה קמפינסקי); ופרויקט של קבוצת נקש, שתסב למלונאות חלק ממגדל האופרה המיתולוגי. לפיכך החליטו היזמים לשים דגש על עיצוב הפרויקט ולצורך כך לגייס לתכנון את אדריכל גידי בר אוריין.

"אין ספק כי עליית מחירי הקרקע בתל אביב, בדגש על האזורים המתחדשים בחלקו הדרומי של רחוב הירקון, כמו גם בניית מלונות יוקרה סביב המקרקעין, הביאה לעליית מחיר הקרקע באורח ניכר", הוסיף מחט, "לא בכדי בשנה החולפת קיבלנו מספר הצעות מגורמים שהתעניינו ברכישת הקרקע כשהסכומים שהוצעו היו מעל ל-50 מיליון שקל".

הריסת הירקון 54 תל אביב. ניצן גרופ,
הריסת המבנה/ניצן גרופ
הריסת הירקון 54 תל אביב. ניצן גרופ,
הריסת המבנה/ניצן גרופ
הריסת הירקון 54 תל אביב. ניצן גרופ,
הריסת המבנה/ניצן גרופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully