וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון למצוקת החניה בת"א? חניון בצלאל ייפתח מחדש בשבועות הקרובים

9.1.2018 / 12:30

לוואלה! נדל"ן נודע כי אחרי 8 שנים ארוכות - ייפתח חניון "מכבי" שנסגר לטובת הקמת פרויקט "בצלאל" במתכונת חדשה. מתוך 620 מקומות חניה יכלול 330 מקומות לציבור הרחב

צילום: מגד גוזני, פייסבוק, עריכה: אריאל תמרין

(בווידאו: תושבי תל אביב זועמים על העירייה בעקבות מיזם אוטותל)

אחרי 8 שנים ארוכות, במהלכן נאלצו תושבי לב תל אביב לחפש חניה רק בכחול-לבן, ייפתח מחדש חניון "מכבי" - שנסגר ב-2010 לטובת הקמת פרויקט המגורים "בצלאל" - במתכונת חדשה. החניון, שייפתח בחודש פברואר הקרוב, יכלול 620 מקומות חניה, מתוכם 330 מקומות חניה יוקצו לציבור הרחב. השאר ישמשו לתושבי הפרויקט ולמסחר.

ב-2010 אישרה עיריית תל אביב-יפו לפנות את מתחם שוק בצלאל ואת חניון מכבי, שכלל 270 חניות, לטובת פרויקט נדל"ן שיכלול עירוב שימושים (כלומר כולל שירותי מסחר). כבר ב-2012 הוגשו לוועדות התכנון התנגדויות לסגירת החניון (כמו גם כמובן התנגדויות לסגירת שוק בצלאל המיתולוגי).

ואולם, התוכנית של החברות קרסו נדל"ן וצמח המרמן להקמת פרויקט עם 2 מגדלים חדשים הכוללים 154 דירות יוקרה במרכז העיר ללא הפסקה יצאה לדרך. תחילה עם חברת אלעד מגורים מקבוצת אפריקה ישראל, שמכרה בשלב מאוחר יותר את חלקה לקרסו נדל"ן.

חניון מתחם בצלאל. איתמר סיידא
חניון בצלאל שצפוי להיפתח בקרוב/איתמר סיידא

תעריפי החניה טרם נקבעו סופית - אבל יהיו דומים למחירי חניונים באזור

ירון צוברי, סמנכ"ל השיווק בקרסו נדל"ן: "אחת הבעיות המרכזיות עמן מתמודדים תושבי תל אביב ואורחיהם היא מצוקת החניה במרכז העיר בכל שעות היממה, ובייחוד הצורך להסתובב זמן רב בניסיון לאתר מקום חניה בשעות הערב בסיום יום העבודה"

חלק בלתי נפרד מהתוכנית היה לפתוח מחדש את החניון ולנהל אותו הן על ידי יזמי הפרויקט והן על ידי העירייה. למרות שפתיחת החניון תלויה במספר מצומצם של אישורים עד סוף החודש הבא, תעריפי החניה טרם נקבעו סופית. עם זאת, לדברי היזמים המחירים צפויים להיות דומים לתעריפים המקובלים בחניונים באזור, דוגמת חניון דיזנגוף סנטר וחניון בית כלל. בנוסף, דיירי הסביבה כפי שעיריית תל אביב תגדיר אותם, יוכלו לרכוש מנוי בהנחות משתנות על פי סוג המנוי.

חשוב לציין שחניון מכבי הוותיק היה חניון עירוני שהקנה הנחה וחניה חינם בשעות הלילה לתושבי האזור. כיום חניונים פרטיים רבים ברחבי העיר גובים מחירים גבוהים יותר מהחניונים העירוניים, וכך גם חניונים חדשים שנבנים לצד פרויקטים חדשים למגורים. הפרויקט הנוכחי צפוי להתאכלס בעוד מספר שבועות - מה שיעלה את כמות המכוניות בסביבה.

יצוין כי פרויקט בצלאל כולל חוץ מדירות למגורים גם שטחי מסחר בהיקף של כ-2,200 מ"ר, כאשר עד כה הושכרו כ-1,400 מ"ר במתחם עבור מרפאת שיניים מרשת "מכבי דנט" (שתשתרע על פני כ- 600 מ"ר); סניף של רשת סופר פארם בשטח של כ-400 מ"ר; מסעדה בשטח של כ-200 מ"ר וחנות נוחות. בימים אלה מתנהלים מו"מ עם עסקים נוספים ובהם מסעדות ובתי קפה - מה שצפוי להגביר עוד יותר את מספר כלי הרכב באזור.

לדברי ירון צוברי, סמנכ"ל השיווק בקרסו נדל"ן, "לחניון ציבורי יש משמעות חשובה לא רק לתושבי השכונה אלה גם לרוכשי הדירות בפרויקט עצמו ולשוכרי השטח המסחרי. אחת הבעיות המרכזיות עמן מתמודדים תושבי תל אביב ואורחיהם היא מצוקת החניה במרכז העיר בכל שעות היממה, ובייחוד הצורך להסתובב זמן רב בניסיון לאתר מקום חניה בשעות הערב בסיום יום העבודה. באמצעות החניון הציבורי הבעיה הזו נפתרה. אני יכול לומר שהחניון הציבורי היווה גורם חשוב במכירת הדירות במתחם בצלאל. יתרה מכך, החניון מהווה יתרון עצום בהשכרת שטחי המסחר במתחם. באי השטח המסחרי ייהנו מחניה קרובה וזמינה תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully