וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: באילו ערים יש לזכאי סדרה ב' הסיכויים הגבוהים ביותר?

18.12.2017 / 9:26

נתוני משרד האוצר, שהגיעו לידי וואלה! נדל"ן, חושפים כי בהגרלות הקרובות יש לזכאי סדרה ב' סיכויי זכייה גבוהים בהרבה מזכאי סדרה א' ביישובים רבים, בעיקר אם מדובר בבני המקום

מערכת וואלה!

(בווידאו: כתבת הנדל"ן של וואלה! NEWS, יעל דראל, על מצב שוק הנדל"ן בישראל)

בסוף השבוע האחרון הסתיימה ההרשמה להגרלה הגדולה השלישית של תוכנית "מחיר למשתכן", אליה נרשמו כמעט 30 אלף משקי בית - כ-21 אלף מהם זכאי סדרה ב'. אחד הנתונים הבולטים בנתוני ההגרלה הנוכחיים היא העובדה כי בהגרלות רבות ישנם אלפי נרשמים - המתמודדים על מאות בודדות ולעתים על עשרות דירות בלבד.

אולם מפילוח רשימת היישובים על פי זכאי הסדרות שבוצעה במשרד האוצר ושהגיעה לידי וואלה! נדל"ן עולה כי בחלק ניכר מהיישובים, יש לזכאי סדרה ב' סיכויי זכייה טובים יותר, בעיקר אם מדובר במתמודדים שהם בני המקום - המתמודדים על מספר דירות מוגדר מראש.

כך למשל, ביישוב מודיעין, שם מתוכננת הגרלה אחת בלבד, ישנן רק 25 דירות - 5 מהן משוריינות עבור בני המקום - שעליהן יתמודדו לא פחות מ-6,141 זכאי התוכנית. מנתוני משרד האוצר עולה כי מבין הזכאים שנרשמו להגרלה במודיעין ישנם 1,886 משקי בית מקרב זכאי סדרה א' וכ-4,255 משקי בית זכאי סדרה ב'.

בפילוח הנתונים על פי זכאים המוגדרים "בני המקום" עולה כי בעוד שבסדרה א' רק 33 משקי בית מוגדרים כבני המקום, הרי שבקרב זכאי סדרה ב' 552 זכאים מוגדרים ככאלה.

חלוקת נרשמים להגרלת מחיר למשתכן לפי יישובים, סדרות, ובני המקום. משרד האוצר,
חלוקת הדירות והנרשמים להגרלת מחיר למשתכן/משרד האוצר

נהריה: 754 מתמודדים על 218 דירות

בעיר נהריה, שם יוגרלו 218 דירות בהגרלה אחת, נרשמו 754 זכאים - מהם 198 בני המקום. בהגרלה זו משוריינות כמחצית מהדירות - 115 יחידות דיור - עבור בני המקום. מנתוני משרד האוצר עולה כי בנהריה נרשמו 176 זכאי סדרה א' - מהם 44 בלבד בני המקום ואילו בקרב זכאי סדרה ב' נרשמו 578 זכאים - מהם 154 בני המקום.

בעכו, שם צפויות להתקיים שלוש הגרלות שבהן יוגרלו 412 דירות מוזלות, שוריינו 205 דירות עבור בני המקום. מפילוח נתוני משרד האוצר עולה כי בעיר זו יתמודדו 596 זכאים - מהם רוב מוחלט לזכאי סדרה ב' שמספרם עומד על 528. בחלוקה על פי זכאות "בני המקום" עולה כי מקרב הנרשמים, ישנם 300 זכאי סדרה ב' המוגדרים כבני המקום, לעומת 13 בלבד מקרב זכאי סדרה א' העונים על ההגדרה.

כאמור, אחד הדברים הבולטים בהגרלה הזו הוא הפער בין מספר הדירות המוצעות לבין מספר זכאי התוכנית שיתמודדו על דירות אלו. כך למשל, בבאר יעקב, יתמודדו 8,826 זכאים על 477 דירות בלבד. בראש העין, יתמודדו 5,208 זכאים על 267 דירות בלבד, ובעיר ירושלים יתמודדו 5,478 משקי בית על 254 דירות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully